- nick123418 mei 2013 om 08:48
Hallo, ik ben pas 13 jaar en heb 2,5 week geleden een hersenschudding opgelopen daar moet ik nog van herstellen en dat ging goed, maar nu kreeg ik woensdag opeens 40graden koorts en flinke hoofdpijn. Ik was al vermoeid maar ik ben nu nog vermoeider en ik zweet ’s nachts kei veel, me hele bed is zeiknat in de morgen. Ik heb met douchen knobbeltjes gevonden in de linker en rechter liesstreek en in me hals en achter me hoofd en oor.
Kan dit met al deze klachten iets gevaarlijks zijn of stel ik me gewoon een beetje aan?!Gr.Nick
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2013 om 18:34Nick,
Reageren
Ik ga er vanuit dat je je niet aanstelt. Maar ik zie ook geen directe link tussen de hersenschudding en de knobbels. Dit zijn waarschijnlijk lymfeklieren die wat zijn opgezwollen.
Hoe ben je aan de hersenschudding gekomen?nick123419 mei 2013 om 08:16Hallo, bedankt voor de reactie en zo ben ik aan de hersenschudding gekomen. Ik was in de meivakantie met mijn familie in Turkije en ik liep in het binnenbad, ik wilde in het water springen en nam een aanloop toen ben ik achter op me hoofd gevallen. 5minuten buiten westen geweest en met de ambulance met sirenes naar het ziekenhuis gebracht. Daar heb ik een ct-scan gehad maar er kwam niks uit. Ik ben 1 nacht daargebleven en toen mocht ik weer terug naar het hotel.
Gr.Nick
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2013 om 17:26Als je op vakantie in Turkije bent geweest, is het mogelijk dat je een infectie hebt opgelopen. Het drinken van besmet water of het nuttigen van besmet voedsel komt wel vaker voor in Turkije. Er zijn nogal wat mensen die daar bijvoorbeeld hepatitis oplopen.
Reageren
Misschien is het raadzaam om toch even bij de huisarts langs te gaan voor een bloedonderzoek.nick123419 mei 2013 om 17:48bedankt,
ik heb eigelijk nog niet overgegeven en het is al 2 weken geleden en ik ben een week zonder koorts gewoon naar school gegaan kan het zijn dat ik dan na 2 weken opeens last krijg van voedselproblemen.
als dat zo is dan ga ik wel ff naar de dokter. nogmaals bedanktgr.nick
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2013 om 17:57Nick,
het is mogelijk dat een infectie (bacterieel) even nodig heeft om door te breken. Dat zou je klachten in ieder geval kunnen verklaren.
Reagerennick123419 mei 2013 om 18:48Okee.. ik kijk nog even tot woensdag hoe het gaat en anders ga ik even naar de huisarts bedankt voor de informatie
ReagerenJohn (moderator)
19 mei 2013 om 19:11nick123425 mei 2013 om 08:54Het is allemaal goed bij de dokter, ik voel me al weer een stukje beter en rusten was de oplossing voor mijn problemen, het is dus opgelost.
Gelukkig 🙂Gr.nick
ReagerenJohn (moderator)
25 mei 2013 om 15:50