Zoeken Vraag het forum

Kan het Kanker zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • SarahL

Hallo ik ben Sarah en ik word over 2 maanden 19 jaar,
    ik loop al een tijdje met mijn klachten rond en ben daarvoor laatst
    bij de huisarts geweest, aanhoudende klachten zijn misselijk- en vermoeidheid.
    Een tijdje terug kwam er ook bloedverlies bij de urine bij, dit hield een langere tijd aan.
    De dokter dacht aan chlamydia, een blaasontsteking of urineweginfectie,
    waarvoor ik 4 antiobioticakuren en een SOA-test heb gehad, dit hielp niet
    en ik bleek geen SOA te hebben.
    Ik werd doorverwezen voor een echo, bij mijn blaas was er niks te zien,
    maar bij mijn nieren zeiden ze dat er een lichte afwijking zagen,
    maar daar hebben ze me verder niks over verteld en ik heb er eerlijk gezegd
    ook niet verder naar gevraagd omdat de echo mij verschrikkelijk veel pijn deed. (drukpijn)
    Ik werd doorgestuurd voor een MRI van de gehele buik en deze heb ik afgelopen week laten maken,
    ik krijg hier over 6 dagen de uitslag van.
    In mijn urine waren aanhoudend rode bloedcellen te zien, en soms ook eiwitten en leuko’s.
    De uroloog en internist staan voor een raadsel, maar ik word er ondertussen
    helemaal moe van.
    Ik ben behoorlijk vermoeid geraakt in een korte tijd en heb nog regelmatig bloedverlies,
    ook mijn menstruatie is verre van normaal, ik bloed heviger en het bloed heeft een oranje,
    soms roze-achtige kleur.

Ik heb last van vermoeidheid, afvallen, verlies van eetlust, extreem haaruitval,
    witte vlekjes op mijn huid, extreem koude handen en voeten, buikpijn (in liezen, rechterzij en rug),
    snel last van infectie (heb op dit moment weer een longinfectie), een vage kleur bloed tijdens menstruatie,
    hoofdpijn en duizelingen en bloed in mijn urine.

Ik ga er vanuit dat de MRI goed is, maar aan de andere kant ben ik ook een beetje bang,
    wanneer de MRI niet goed is, zal ik dan de uitslag eerder krijgen?

En waarom heeft hij mij na de echo precies doorgestuurd voor een MRI?

Sorry voor mijn vragen, ik weet dat jullie geen dokters zijn,
    maar ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

(Ik ben een tijd na het bloedverlies met de pil begonnen, dit veroorzaakt mijn klachten niet
    volgens de uroloog)

Grtz,
    Sarah

6 reacties
    Reageren
    Tara

Hai, ik ben inderdaad geen dokter, maar laat je schildklier eens nakijken. Moe, kouwelijk…

Groetjes

Reageren
    SarahL

Hi Tara,
    ze hebben mijn schildklierfunctie een tijd geleden al gecontroleerd, hier waren geen afwijkingen aan te zien.

Reageren
    Tara

Oh, ok. Je zou tegen je vermoeidheid voedingssupplementen en vitamines kunnen slikken. Ik hoop dat andere forummers zich herkennen in jou klachten en wellicht advies hebben. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Tara

Reageren
    Tamara

Ha Sarah,

Ik herken wel een aantal dingen in je verhaal. Allereerst: Ik heb ook heel erg last van extreem koude voeten en handen. Ik slik nu visolie, dat schijnt te moeten helpen. Extra veel ijzer eten zou ook moeten helpen. Ik heb vandaag sokken en sloffen aan gehad, maar mijn voeten blijven ijskoud. Dus dat is 1 ding dat niet zo vreemd hoeft te zijn.

Ten tweede: mijn vriend heeft ook een tijdje bloed geplast. Hij kreeg ook een echo, en er zijn naar eigen zeggen ook foto’s gemaakt (hij weet niet zeker of dat een MRI-scan was, het is al langer geleden). Hij had last van zijn nieren, iets dat je inderdaad kan voelen in je zij en rug. Ik voel zelf ook pijn in mijn zij en rug als ik een langere tijd te weinig gedronken heb: dat komt dus door mijn nieren.

DRINK JE WEL VOLDOENDE?

Mijn vriend:
    – had -en heeft nog steeds- last van vermoeidheid
    – heeft nu al een tijdje (paar maanden) geen infecties meer gehad maar is er wel gevoelig voor (heeft voor het laatst een “luchtweginfectie” gehad)
    – hij heeft met een flinke regelmaat hoofdpijn
    – is sneller duizelig dan gemiddeld.

Bloed in zijn urine is een keer voorgekomen, na de echo en foto’s (MRI?) hebben ze gezegd dat “het wel een urineweginfectie zal zijn”. Klinkt bekend zo te zien 😉 Hij is overigens in Frankrijk in het ziekenhuis geweest, omdat hij daar toen op familiebezoek was.

Wat betreft de rest:
    – afvallen: hij is altijd al slank geweest en hij let niet zo op dat verschil
    – eetlust: hij houdt niet van boterhammen, is dus een wat moeilijke eter, maar zijn trek in avondeten is nooit weg geweest
    – haaruitval: volgens mij heeft hij daar ook meer last van dan andere mannen, maar zelf denkt hij van niet. Hij gebruikt tegenwoordig een speciale shampoo: zijn hoofdhuid werd schilferig en dat bleek een infectie te zijn die langzaam vanuit je haar naar zelfs je wenkbrauwen kan trekken. + kan het zijn dat je je te druk maakt, of dat je een tekort hebt aan… kijk even hier: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/20083-haaruitval-door-verkeerde-voeding.html
    – witte vlekjes: geen idee, heeft dat niet te maken met de koude handen en voeten?
    – handen en voeten: zoals ik al zei, daar heb ik ook heel erg last van. Wellicht dat extra ijzer en visolie-pillen je helpen. Oh, en meer beweging (voeten).
    – menstruatie: kan vriendlief dus niet over meepraten 😉 maar ikzelf herken dit niet. Echter, je geeft wel aan dat je na het bloedverlies met de pil begonnen bent, dus dat kan de reden zijn dat het meer wordt. De kleur kan ik weinig over zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. (Al kan je je afvragen waardoor bloed een rode kleur heeft: donkerder is oud bloed.. oranje-achtig kan vers zijn, maar ‘oranje’ lijkt me in het algemeen wat ongezond ja.)

Zoek anders ook even naar de kenmerken van feiffer. Wellicht heb je meerdere dingen tegelijk aan de hand. Feiffer beïnvloed natuurlijk je hoeveelheid energie, maar het kan ook voor andere complicaties zorgen.

Wat betreft de uitslag: goed of niet goed, ze zullen het je niet eerder brengen dan gepland. Waarom niet? Omdat mensen anders in het vervolg zelf gaan bellen naar het ziekenhuis, of zich helemaal druk gaan maken om niets.

En over echo vs MRI: volgens mijn vriend kan je met een echo zien hoe alles geplaatst is (dus of alles nog op z’n plek zit), terwijl je met een scan kan zien of bloedwaarden etc wel kloppen. Maar hij weet dat ook niet 100% zeker.

Tenslotte: ik ben dus geen dokter, maar ik herken wel een aantal dingen. Mijn vriend heeft zo ongeveer hetzelfde meegemaakt en dat is nu al wat jaren geleden. Bij hem is ook geen kanker geconstateerd en sommige klachten heeft hij nog wel. Het maakt voor hem al veel uit of hij 3 nachten achter elkaar van 11 tot half 8 kan slapen of niet. Zonder genoeg slaap, krijgt hij hoofdpijn en makkelijk andere lichamelijke klachten erbij.

Drink genoeg water, let erop dat je voldoende ijzer eet (een tekort kan wellicht ook je bloedkleur beïnvloeden), neem voldoende slaap, en probeer je niet druk te maken om de scan. De uitslag komt er niet sneller aan dan dat ze opgegeven hebben.

Ik hoop dat dit je wat helpt. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag, laat je dat weten? 🙂 Veel succes!

Reageren
    SarahL

Hi Tamara
    veel van mijn klachten komen door een te hoge hartslag en ik ben behoorlijk dun voor mijn leeftijd
    ik eet voldoende en vooral veel vitamines en probeer een zo gezond mogelijk leven te leiden (ik sport normaal gesproken 7 dagen in de week)
    ijzer te kort kan inderdaad kloppen, aangezien ik heel veel rode bloedcellen ben verloren volgens de internist en uroloog
    wat betreft de witte vlekjes, die zitten op mijn borstkas, ook een soort van blauwige teint op mijn rug
    Op mijn benen heb ik ook vage blauwe plekken (een soort van ingedeukte donkerblauw plekje) die niet geneest en een rare schilferige blauw/rode plek op mijn bovenbeen die ook niet geneest.
    De pijn in zij en rug zit er niet altijd, maar komt in vlagen of bij bukken/bewegen, de pijn trekt soms door naar mijn liezen

Bedankt voor je antwoord, ik weet nu in ieder geval al iets meer over bepaalde klachten en zal ook eens visolie proberen, misschien dat het helpt.
    Ik zal van me laten horen wanneer de uitslag binnen is!

Reageren
    Sarah

negatieve uitslag….

Reageren
Reageer op: Kan het Kanker zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.