Zoeken Vraag het forum

Tonsilkanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb heb een vraag omdat google mij gek loopt te maken.

Een van mijn amandelen is zichtbaar, een is net groter dan de ander, maar volgens mij niet te gek groot, gewoon meer zichtbaar dan de ander, en de andere kan ik niet eens zien.

Nu zegt het internet dat een grotere amandel dan de ander tonsilkanker kan zijn. Ik heb verder geen klachten.

Klopt dit dan?????

18 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik ben overigens 33

Reageren
    John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Bedankt. Weet u dan waarom dat dat in de lijst van symptomen staat, dat een amandel groter is dan de ander?

Reageren
    John (moderator)

Er zijn andere symptomen die er dan ook bij horen. Amandelen zijn niet symmetrisch. Ook bij een keelontsteking of ween virusinfectie kan een amandel groter zijn dan de andere

Reageren
    Kim

Hoi,

Ook ik maak mij zorgen om tonsilkanker.

Bijgevoegd een foto, niet mijn foto, misschien een centimeter onder mijn amandel zit ook zo’n bultje.
    Is dit kanker?

Reageren
    Kim
    John (moderator)

Foto’s van internet afhalen die misschien wel heel ergens anders over gaan is niet zinvol. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Kim

Zo ziet het er ook uit bij mij, is het geen tonsilkanker dan?
    Of ziet het er zo niet uit?

Ik heb erge hypochondrie.

Bij deze persoon was het cobblestone throat.

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft dan toch niks met kanker te maken

Reageren
    Kim

Maar toch zit er een bultje, u vind dan niet dat het eruit ziet als kanker?

Reageren
    John (moderator)

Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Kim

Ja die verdenkt mij al van hypochrondrie. Daarom zoek ik hier geruststelling? Als u denkt dat dit er niet uit ziet als kanker of het zich zo normaal gesproken helemaal niet uit, waarom moet ik dan naar de huisarts als ze al zeggen dat ik een somatische stoornis heb?

Reageren
    Kim

Zo ziet het eruit, help 🙁

Reageren
    John (moderator)

Je moet naar de huisarts gaan omdat hier je niets kan geruststellen en je maar bezig blijft pover tonsilkanker..
    En als ik je berichtjes hier lees, denk ik dat de huisarts wel eens gelijk kom hebben over de psychosomatische stoornis.

Reageren
Reageer op: Tonsilkanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.