Zoeken Vraag het forum

Bang voor hetsentumor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fabian

Hallo,

Heb al 4 weken last van bovenkant hoofd met hoesten en steken bovenop. De pijn zit alleen links. Soms is de pijn helemaal weg en dan komt het weer terug.

Heb ook last van nek en soms uitstraling naar boven.

Het is heel stuk erger geworden na een heftige verkoudheid 4 weken geleden.

Ben al paar keer langs huisarts geweest, maar die zegt dat het spanningshoofdpijn is. Dit komt mede omdat ik al 10 jaar last heb van angst aanvallen en hypochondrie.

Deze week heb ik een afspraak met een psycholoog, maar maak me nog steeds er zorgen. Op internet lees ik vaak dat met spanningshoofdpijn het aan beide kanten zit.

Doe zelf ook aan gewichtheffen en het lijkt wel als ik een zwaar setje achter de rug heb en gewichten terug leg, ook druk stijgt in hoofd.

De huisarts zei dat hersentumor bijna altijd met uitvallingsverschijnselen samen gaat. Hier heb ik geen last van.

Kan dit spanningshoofdpijn zijn?

Fabian,

3 reacties
    Reageren
    Suus

Hoi,

Het lijkt mij dat je huisarts na onderzoek een beter oordeel heeft kunnen geven dan mensen via een forum die geen van allen dokter zijn.

Ga eens naar een fysiotherapeut als je een second opinion wilt. Die kan je dan ook gelijk helpen van de spierspanning af te komen.

En ja, spanningshoofdpijn kan ook aan één kant zitten. Heb ik zelf ook regelmatig. En dat bij inspanning de druk in je hoofd stijgt,is zeker normaal. Was dat niet zo,zou er iets mis zijn met je bloeddruk.

Reageren
    Fabian

Hoi Suus,

Bedankt voor je reactie. Mijn vraag was puur bedoeld om me wat gerust te stellen. Hoopte dat mensen mischien hetzelfde hebben/hadden en waarbij het ook ging om spierspanningen ect. Mijn vraag was niet bedoeld voor het vervangen van de huisarts.

Momenteel loop ik ook bij een fysio therapeut. Hoop dat die me ook kan helpen.

Heb jij ook last van steken bovenop het hoofd?

Fabian,

Reageren
    Suus

Goed dat je al naar de fysio gaat!

Bij mij wisselt het van plek,afhankelijk waar de spanning zit. Vanuit mijn nek en schouders trekt idd naar boven. Klem ik door stress met mn kaken,zit het vooral aan de zijkanten.

Reageren
Reageer op: Bang voor hetsentumor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.