Zoeken Vraag het forum

Knobbeltje boven linker sleutelbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Karst

Ik voelde gisteren per toeval een klein knobbeltje boven/op mijn linker sleutelbeen. Voelt een beetje aan als een lymfeklier, rubberachtig en beweegbaar. Grootte +/- een erwt en niet pijnlijk. Als ik internet mag geloven beloofd een voelbare en of vergrote klier boven het (linker) sleutelbeen weinig goeds. Lees veel enge dingen over de klier van virchow. Gezien ik de laatste tijd ook last van buikpijn heb maak ik mij wel wat zorgen. Of bestaan er ook gewoon goedaardige kliertjes boven het sleutelbeen?

2 reacties
    Reageren
    S.A.

Als ik internet mag geloven, ( of even logisch nadenk ), betekent een vergrote klier in bijna alle gevallen dat je afweersysteem aan het werk is.

Met in weer bijna alle gevallen als oorzaak een wondje, verkoudheid, griepje of iets anders onschuldigs.

Beetje overdreven om gelijk aan kanker te denken. Je zou ook naar de huisarts kunnen gaan en die naar laten kijken.  Dan krijg je een meer betrouwbare diagnose dan  van dokter Google.  Als die gelijk zou hebben,was de mensheid als jaren geleden uitgestorven aan allerlei zeldzame aandoeningen……

Reageren
    Karst

Bedankt voor uw snelle reactie! Ik denk zelf ook eerder aan iets goed aardigs hoor. Alleen kreeg ik een beetje zorgen doordat voelbare klieren bij het sleutelbeen vaak duiden op iets kwaadaardigs. Vandaar de vraag hier

Reageren
Reageer op: Knobbeltje boven linker sleutelbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.