- Maria 48 jr13 januari 2018 om 13:39
Hallo, ik ben een beetje op.
Op een controlescan van longen werden plekjes ontdekt. Ik kreeg een petscan en daar werd bij toevaleen hotspot in wat men dacht dikke darm ontdekt. Afspr voor colonscopie was al gemaakt voor volgende dag en huisarts ingelicht. Ik schrok best van de haast waarmee dat alles ging. Mijn dikke darm bleek in orde en nieuwe ct scan werd gepland. De plek zat er nog steeds (inmiddels 4 weken later na petscan ivm feestdagen en uitslag daarvan: het zit ter hoogte van eierstokken. Dag erna meteen naar gynaecoloog die al was ingeschakeld . Zij kon de eierstok niet vinden met inwendige echo en wuifde laconiek mn angst weg met ” het zal wel endometriose zijn of iets dergelijks ” ik was er klaar mee. Second opinion in het Maasstadziekenhuis 4 dagen later, in no time beide eierstokken gevonden op echo en…prima in orde. Natuurlijk ben ik blij maar ik vind dit echt gekmakend. Tot 2 x toe was er best paniek en werd er snel gehandeld want het kon kwaadaardig zijn en dat heeft me ontzettend bang gemaakt. En nu weet ik nog niets… mn longarts is superzorgzaam en heeft erg alert gehandeld bij de twee (allebei verkeerde ) diagnoses en arts in Maasstadziekenhuis vind dat ik t nu ‘gewoon’ moet laten rusten en accepteren. Dat het wsch momentopname was. Maar iets dat na 5 wken nog op exact zelfde plek zichtbaar is op twee verschillende scans is toch geen momentopname? Donderdag krijg ik een longspoeling want ook daarvan is niet zo te zien of t goed of fout is. Ik trek t even niet meer hoor. Ik wil dat er doorgezocht wordt naar plek in mn buik. Of ben ik nou zo moeilijk?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 13:48Ik kan me de schrik wel voorstellen. Maar het is juist goed als er haast gemaakt wordt. Het zijn dingen waarover je dan snel duidelijkheid zou moeten hebben/krijgen. Ik kan natuurlijk ook niet zeggen wat er op de echo/scan te zien was, maar voor de arts in het Maasstad, was het , na aanvullend onderzoek geen aanleiding om bezorgd te zijn.
ReagerenMaria 48 jr13 januari 2018 om 21:22Natuurlijk ben ik erg blij met alle haast die gemaakt werd maar dat is dus ook mijn zorg nu. Als in beide gevallen zoveel haast geboden was, en beide locaties waarvan ze dachten dat de afwijking zat niet klopten, zit het dus ergens anders. Het is immers nog steeds te zien op scan. En nu moet ik het eigenlijk maar op zn beloop laten is het advies.. dat lukt me gewoon niet na alle commotie van afgelopen weken..
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 21:40Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Maak een afspraak met je huisarts en bespreek het.
ReagerenMaria 48jr17 januari 2018 om 20:32Inmiddels een MRI scan verder (gister) en werd vanmiddag gebeld. Na overleg met oncoloog moet eierstok er zsm uit. A.s week operatie
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2018 om 21:04Dat valt dan toch weer even tegen na het optimisme van de arts in het Maasstad…
Ik wens je in ieder geval sterkte en natuurlijk beterschap.
Reageren