Zoeken Vraag het forum

Alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik had een vraag over alcohol en pijn in de klieren. Wat voor pijn moet dat voorstellen? Na alcohol, een slok of 2 dan krijg ik een kramp achtig gevoel in mijn nek spieren die na een tijdje weer weg gaat. Geen pijn maar alleen kramp.  Is dit een teken van hodgekin?

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat heeft niks met je lymfeklieren te maken. Je geeft zelf al aan dat je een krampachtig gevoel in nekspieren krijgt.

Reageren
    Anoniem

Oh oké, verschil tussen die kramp en pijn van bv hodgekin zal ik dan wel hebben vernomen?

Reageren
    John (moderator)

Het zijn compleet andere dingen.

Bij hodgkin zijn je lymfeklier erg opgezet en doen die pijn en niet je spieren.

Reageren
    Anoniem

Is het normaal dat de spieren kramp hebben met alcohol dan?

Reageren
    John (moderator)

Het is niet helemaal normaal, maar kan afhangen van wat je drinkt. Bij sterke drank kan dat wel eens voor komen. Dat is dan een teken dat er iets in de drank is waar je niet goed tegen kunt. Dat hoeft niet perse de alcohol te zijn.

Reageren
    Anoniem

Het is gewoon rode wijn, pisang ambon verdund natuurlijk. Maar maakt verder niet uit. Geen dingen ivm kanker 😉

Reageren
    John (moderator)

Dan is het waarschijnlijk toch die alcohol die de reactie oproept.

Dat wordt dan sapjes drinken

Reageren
    Anoniem

Ik ervaar hetzelfde. Heb een tijd geleden last gehad van nekklachten, die waren weg. Maar nu, na het drinken van bijvoorbeeld een biertje, krijg ik weer hetzelfde spierpijn achtige gevoel in nek/schouders. Dit trekt helemaal door mijn arm richting hand (tintelingen). Ook ik ben bang voor hodgkin want heb gelezen over alcoholpijn. Lijken mijn klachten daarop?

Reageren
    Suus

Als je even bovenstaande antwoorden had gelezen, had je inmiddels geweten dat je klachten daar niet op lijken…..

Reageren
    Anoniem

Die heb ik gelezen, maar soms kan het gewoon fijn zijn om even om hulp en wijze raad te vragen. En niet om een verwijt te krijgen…

Reageren
    Suus

Het is geen verwijt hoor.
    Maar die hulp staat er al geschreven en veel raad valt er nou niet echt te geven,afgezien van het idee van Hodgkin los te laten.
    Of geen alcohol te drinken, zoals er ook al geopperd werd.

Reageren
    Anoniem

Gisteravond weer een feestje gehad. Nergens last van tot aan het eind van de avond en na een paar glazen bier. Mijn linkerschouder (aan de achterkant, dus meer bij mijn schouderblad) weer ontzettend pijnlijk. Heeft dit dan toch niets met hodgkin gerelateerde alcoholpijn te maken? En zitten daar uberhaupt lymfeklieren?

Reageren
    Anoniem
    Anoniem

Iemand die op mijn vragen van hierboven kan reageren?

Reageren
Reageer op: Alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.