Beste John,
Na lange tijd met deze klachten te hebben rondgelopen zonder een oplossing te vinden, wil ik graag weer even bij je aankloppen. Ik ben namelijk elke dag duizelig en heb voortdurend het gevoel dat mijn evenwicht naar rechts trekt, waardoor mijn hoofd ook steeds naar rechts valt. Al mijn klachten, zowel de duizeligheid als het evenwichtsprobleem, lijken vanuit de rechterkant te komen.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: van angstaanpak en fysiotherapie tot doktersbezoeken, maar niemand lijkt te weten wat er precies aan de hand is. Sommigen zeggen dat het te maken heeft met chronische hyperventilatie, maar ik doe al een jaar lang ademhalingsoefeningen en ben er 500% zeker van dat dit het niet is. Angst is ook geen factor voor mij.
Ik hoop echt dat jij me kunt helpen. Ik weet momenteel niet waar ik moet beginnen, maar als ik eenmaal weet wat het probleem is, weet ik tenminste hoe ik het kan aanpakken.
Alvast heel erg bedankt voor je tijd en hulp!
Doe om te beginnen toch maar eens de test op:
https://www.adempunt.nl/hyperventilatietest/
Bedankt voor je antwoord, John. Ik scoor 26 punten op deze test. Betekent dit dat ik chronische hyperventilatie heb? Zo ja, wat kan ik eraan doen? Ademhalingstherapie en fysiotherapie helpen niet; ik heb die behandelingen al meerdere keren geprobeerd.
Ja Daar lijkt het dan idd op. En je klachten passen daar wel bij. Ga naar een andere fysiotherapeut. Een psychosomatisch fysiotherapeut. Je bent ook onder behandeling geweest van een psycholoog?
Beste,
Klopt, een jaar lang gedaan, hielp niks, ik zal dan nog is contact op zoeken met een fysiotherapeut.
Maar een laatste vraag, hoe verklaar je dat hoofd hanged naar rechts dan? Met duizelig heid vanuit die kant?
Dit is iets wat mij echt zorgen baart.
Eg bedankt
Stress kan ook invloed hebben op je nek- en schouderspieren
Beste,
Mhm kan wel, maar dus het gevoel duizelig te zijn aan 1 Kant, raar zicht, en vallend hoofd komt dus allemaal door stress en hyperventilatie dus, correct?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat zou kunnen
hz zou kunnen? denk je ook aan iets anders zoals een tumor?
Nee ik denk nergens anders aan.
Beste
Ondertussen ben ik er nog steeds niet van af, al een jaar en 3 maand duurt dit, en ik weet niet wat het is, ik voel mij elke dag in een waas, druk aan mijn rechter kant van mijn hoofd, etc, ik word gek, weet u echt niet wat dit kan zijn john? of iemand anders? ik wil hier echt van af....
Mvg.