Zoeken Vraag het forum

Tumor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Even een hele andere vraag. Als iemand borstkanker heeft en de chemo slaat aan en diegene heeft 1 maand geleden nog een scan gehad mammografie en echo en op de scan was alles goed niks nieuws te zien. En gisteravond voelt ze een verharding boven de tepel van 2 cm. ( ze heeft afgelopen 6 maanden 3 x scans gehad en de laatste een maand geleden dus) me vraag is kan er tijdens chemo een tumor onstaan binnen 1 maand die meteen 1/2 cm groot is?

55 reacties
    Reageren
    Alias

Verpleegkundige en Oncoloog gebelt erover ze zou t bespreken met artsen omdat ze een echo wou, hun zeiden dat het 100 procent zeker geen borstkanker kan zijn vanwege de echo en mammo maand geleden (en ze krijgt speciale onderzoek ) omdat ze moeilijker weefsel heeft. En ze zit aan chemo nu. Dus volgens hun was het 100 procent geen borstkanker. En ze zeiden dat ze veel cystes in beide borsten had

Reageren
    John (moderator)

Dat antwoord heb je dan toch gehad?
    hun zeiden dat het 100 procent zeker geen borstkanker kan zijn vanwege de echo en mammo maand geleden (en ze krijgt speciale onderzoek ) omdat ze moeilijker weefsel heeft. En ze zit aan chemo nu. Dus volgens hun was het 100 procent geen borstkanker. En ze zeiden dat ze veel cystes in beide borsten had

Reageren
    J

Heb ik indd, maar ik vraag meer u kijk hierop en mening. Is dit iets wat wetenschappelijk gezien ook niet zou kunnen? Dat een tumor tijdens chemo van niet te zien op een scan naar een voelbare tumor word binnen 1 maand?

Reageren
    John (moderator)

Nee dat kan niet

Reageren
    J

Oke dus dat is iets wat u weet. De tumor is her2. Volgens het oncologishe team hoeft er geen echo gemaakt en was t geen reden tot aanleiding te denken aan borstkanker dat kon volgens haar 100 procent niet zijn.

Reageren
    John (moderator)

Dan is het toch goed.

Reageren
    J

Klopt, maar ik lees op soms dingen dat het toch weer mogelijk is dat het kan. Maar wat is u mening daarover waar komt jou kennis vandaan dat t niet mogelijk is ?

Reageren
    J

En is t mogelijk dat een cyste in 2 weken tijd zoveel groter word ?

Reageren
    John (moderator)

Heb het nog niet eerder meegemaakt

Reageren
    John (moderator)

Ja een cyste kan snel groter worden

Reageren
    J

En kan een cyste ook redelijk stevig hard aanvoelen?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. En nou niet hetzelfde gaan doen als in het andere topic. Je begint gewoon weer opnieuw

Reageren
    J

John dit is een andere kwestie. T gaat niet om mij en is een serieuze zaak.

Reageren
    John (moderator)

Ik geef ook serieus antwoord.

Reageren
Reageer op: Tumor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.