- An2 september 2016 om 22:21
Hoi Tandor (ik zie dat jij vaak reageert dus ik spreek je bij deze aan 🙂
Ik zit al een paar maanden met vage klachten. Zo heb ik nachts soms extreem veel jeuk op met name mijn bovenbenen en hoofdhuid, zonder dat er huiduitslag is. Nu heb ik ook al een aantal maanden pijn bij het drinken van alcohol, nu drink ik zelden tot nooit alcohol maar zodra ik het neem krijg ik veel pijn in mijn keel. Niemand snapt hoe dat kan en ik zelf ook niet.
Alleen nu voel ik in mijn hals een paar bulten onderhuids aan de rechterkant. Onder mijn kaaklijn voel ik een grote bult/schijf en ik voel ook mijn hartslag er door heen kloppen. Wellicht is dit een spier/slagader maar ik voel het aan de andere kant niet op zelfde plek zitten. Ook word die bult groter. Vlak voor-onder mijn rechter oorlel voel ik ook een kleine bult en ook onder mijn kaak/gebit voel ik een kleine bult. De bult onder mijn kaak is licht gevoelig en bij de anderen voel ik niks. Ik dacht dat dit lymfeklieren waren maar ik twijfel want ze doen geen pijn, en wellicht zijn die bulten die ik voel wel gewoon spieren? Maar zou ik dezelfde bulten dan ook moeten voelen aan de linkerkant als het om spieren etc gaat? Ik voel de bulten ook alleen duidelijk zitten aan de rechterkant als ik mijn nek strek. Dan voel ik heel duidelijk dat ik over iets heen beweeg met mijn vingers
Verder heb ik op mijn armen sinds een aantal weken veel steenpuisten ( dit heb ik nooit eerder gehad) maar dezen zitten niet in de buurt van de bulten bij mijn hals en mijn oksel-klieren zijn niet opgezet.
Sinds vandaag heb ik een stijf gevoel aan de rechterkant van mijn hals en maak mij toch wel lichtelijk zorgen. Klinkt bovenstaand als iets wat onderzocht moet worden of kan het afgewacht worden? Ik heb eind september nog wel een afspraak bij de internist i.v.m coeliakie, misschien dat het dan bekeken kan worden? Of kan een internist op dit gebied niks betekenen?
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 september 2016 om 22:33Het lijken in ieder geval toch lymfeklieren te zijn. En dat is niet zo gek als je veel last hebt van steenpuisten. Dat zijn vaak bacteriele infecties. Ook je keel is erg gevoelig. Ook dat zou een infecrie kunnen zijn. Allemaal redenen waarom je lymfeklieren kunnen opzetten.
Reageren
Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan en een bloedonderzoek te vragen om je ontstekingswaarden te laten controlerenJohn (moderator)
2 september 2016 om 22:34Het lijken in ieder geval toch lymfeklieren te zijn. En dat is niet zo gek als je veel last hebt van steenpuisten. Dat zijn vaak bacteriele infecties. Ook je keel is erg gevoelig. Ook dat zou een infectie kunnen zijn. Allemaal redenen waarom je lymfeklieren kunnen opzetten.
Reageren
Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan en een bloedonderzoek te vragen om je ontstekingswaarden te laten controlerenAnoniem2 september 2016 om 22:48Bedankt voor uw snelle antwoord Tandor! Maar kan een hartslag ook voelbaar zijn door een lymfeklier? Ik heb trouwens geen pijn in mijn keel, ook niet bij het slikken. Tenminste het is geen typische keelontsteking. Alleen bij het drinken van alcohol voel ik pijn en sinds vandaag is mijn nek wel stijf, misschien dat er toch een keelontsteking aan zit te komen. Ik wil liever niet weer naar mijn huisarts want ik ben er heel vaak geweest i.v.m mijn astma en coeliakie. Denkt u dat het kan wachten tot ik eind september bij mijn internist kom?
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2016 om 23:16Als je een opgezette lymfeklier hebt, kun je de hartslag wel voelen
Reageren
Je moet zelf weten of je daarmee wilt wachten. Ik denk alleen dat de internist er niets mee gaat doen. Je komt namelijk voor iets anders bij de internistAn4 september 2016 om 22:53Ok, ik maak mij nu wel meer zorgen, hopelijk onterecht. Sinds 2 uur heb ik een heel stijf gevoel gekregen in mijn kaak en kan ik mijn gebit minder krachtig openen. Het kost meer moeite, het doet geen pijn maar het kost veel meer moeite om mijn mond te openen. Net alsof er wat gevoelloosheid opgetreden is, kan dit in verband staan met de lymfeklieren? Zelfs het knipperen van mijn rechteroog gaat gevoellozer…Ik begrijp op dit moment mijn eigen lichaam niet maar ik weet wel dat ik al weken heel erg moe ben, extreme jeuk heb wat alleen maar erger word en nu gooi ik dat telkens op andere klachten omdat ik sowieso veel allergieën heb, astma en veel vitamine tekorten waar ik wel voor behandeld word, maar deze klachten ken ik in deze mate niet.
Het gevoel, of bijna geen gevoel, wat ik nu in mijn mond/kaak heb maakt mij nu wel zorgen. Niet dat ik mijn tong vannacht in slik of de gevoelloosheid erger word…Ik klink vast heel hypochondrisch maar ben niet snel bang voor ziektes of wat dan ook, maar wel alert als ik “rare” veranderingen bemerk. Kunt u mij iets aanraden? Of tips geven wat helpt tegen een verminderd gevoel?
ReagerenJohn (moderator)
5 september 2016 om 09:05[quote]Ik klink vast heel hypochondrisch maar ben niet snel bang voor ziektes of wat dan ook,[/quote]
Het klinkt niet alleen hypochondrisch……
Reageren
Als ik de berichtjes terug lees, ben je wel degelijk bang voor aandoeningen/ziekten. Je bent je daar alleen niet van bewust.
Ga naar de huisarts en bespreek dit met hem/ haar.
Ik denk dat een deel van je klachten toch met angst en stress te maken hebbenAn5 september 2016 om 09:54Daarom zei ik ook ” ik klink vast heel hypochondrisch” en snap dat het zo overkomt omdat ik veel vragen stel en er diep op in ga. Mijn huisarts wil zelf ook dat ik bij andere klachten snel contact met hem maak omdat ik veel lichamelijke ziektes heb waardoor ik extra vatbaar ben voor andere ziektes/infecties en aandoeningen. Alleen vind ik het niet nodig om te komen als het om wellicht een ontsteking gaat. Dat probeer ik nu eerst zelf te onderscheiden/ontdekken. Ik lig er niet wakker van gelukkig, slaap heerlijk, en mijn hart gaat er niet sneller van kloppen, gelukkig!
ReagerenJohn (moderator)
5 september 2016 om 10:28Ik enk toch dat het goed is om even naar de huisarts te gaan. Als het namelijk wel een middenoorontsteking is moeg er wel iets worden gedaan.
ReagerenAn16 september 2016 om 17:45Update: Ik ben vandaag naar de internist geweest, ze voelt inderdaad ook meerdere opgezette lymfeklieren in de hals zitten maar waar de infectie zit is voor haar ook een vraag. Ze vind het ook erg lang duren dat de lymfeklieren er al 4 weken zitten. Ze doet nu eerst een bloedonderzoek om te kijken of het de ziekte van pfeiffer kan zijn en doet een compleet bloedbeeld-onderzoek waaronder een 1 of andere CBC-D waarde en nog wat onderzoeken om te kijken of er een infectie/ontsteking in het lichaam speelt. Verder ben ik nog steeds erg moe en wisselt mijn temperatuur veel…
Anyway, ik krijg binnen 2 weken de uitslag en hoop dat het bloedonderzoek duidelijkheid zal geven!
ReagerenJohn (moderator)
16 september 2016 om 17:51Nog maar even afwachten dan…
Reageren