Zoeken Vraag het forum

Drukkend gevoel in hoofd gepaard gaand met schokken hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ruim 5,5 jaar heb ik last van de volgende symptonen die zeer vervelend zijn:

5,5 jaar geleden is een dierbare van mij overleden en sinds de begrafenis is het allemaal begonnen
    Mijn hoofd begon te trillen onwillekeurig, het is meer schokken. Met dat schokken gaat – ik geloof – spanningshoofdpijn samen: het voelt als een druk op zowel mijn linker- als rechterslaap en een druk op mijn voorhoofd. Ik voel die spanning opkomen vanuit mijn nek en ik voel dat mijn spieren ter hoogte van mijn schouderbladen vastzitten, dat heb ik altijd.

Ik heb er vooral last van als ik onder de mensen ben, bijvoorbeeld wachten op het station, in de bioscoop, tijdens college etc.

Ik heb vooral last van dat schokken als ik het gevoel heb dat ik mijn hoofd stil moet houden. Bijvoorbeeld als mijn haar wordt geknipt bij de kapper, bij de tandarts, tijdens college.

Als dit gebeurt heb ik echt een rusteloos gevoel in mijn hoofd, ik voel mijn spieren vanuit mijn bovenrug door mijn rek ’trekken/gespannen’ en ik voel dan het drukkende gevoel bij mijn slapen en voorhoofd.
    Tevens begin ik heel erg op mijn ademhaling te letten, terwijl je daar normaal gesproken nooit oplet, sterker nog je bent niet eens bewust bezig met je ademhaling, maar op zo’n moment let ik daar heel erg op en ben ik heel erg bewust bezig met ademhalen. Het ademhalen gaat gewoon moeilijker en het kost mij ook moeite om adem te halen + dat mijn ademhaling van slag is.

Weet iemand wat dit precies is? Deze symptonen beïnvloeden zeker de kwaliteit van leven voor mij ten negatieve.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts. Het zou chronische hyperventilatie kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Drukkend gevoel in hoofd gepaard gaand met schokken hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.