- Anoniem19 september 2014 om 12:01
Ik heb in mijn kinderjaren bijna elke dag mijn haar strak gebonden en dit paar jaren lang. Op gegeven moment merkte ik dat mijn schedel op dat plek platter word. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en natuurlijk gdloofde hij mij niet en zei xat het niet kon. Maar het werd steeds ergdr met de jaren heen. Nu beb ik ook een deuk in mijn zcheddl gemregen en ik voel dat mijn schedel aan het veranderen is, maar durf niet naar de huisarts te gaan. Wat kan het zijn en wat voor gevolgen kan het hebben, weet iemand dat misschien?
Groetjes Kan, 27 jaar6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 september 2014 om 13:18Het strak binden van je haren verandert je schedel in ieder geval niet.
Wat er wel aan de hand is kan ik ook niet zeggen. Wel dat als je ouder de vorm van je schedel nog iets kan veranderen.Ga dus naar je huisarts als je je er ongerust over maakt.
ReagerenAnoniem4 oktober 2014 om 21:19He bijzonder, ik heb ook allemaal deuken en gleuven in mijn schedel en het worden er steeds meer.,heb je er nog iets mee gedaan?
ReagerenJetje18 oktober 2017 om 20:54Ik heb sind kort ontdekt dat waar de nek in de schedel verdwijnt rechts en lings een soort bult zit
ze zijn niet gelijk is dit normaal
de linker is groter en gevoeliger
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2017 om 21:22Dat kan. Daar zitten ook spieraanhechtingen. Die veroorzaken dan de gevoeligheid en kunnen soms wat opgezet zijn. maar dat komt dan vanuit de spieren van de rug en de schouders.
ReagerenCrooky29 januari 2018 om 13:50Mijn ene oogkas zakt steeds meer weg. Mijn ogen staan nu erg scheef en het wordt steeds erger met ouder worden. Het is enorm lelijk en ik schaam me vreselijk voor als ik op ene foto moet. Mijn oren ook, dus het ligt aan mijn schedel die scheef raakt.
waarom wordt mijn schedel zo scheef? Is vervorming normaal op latere leeftijd?
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 13:59dat is een vraag die ik zo ook niet kan beantwoorden. Het zou op zich we vreemd zijn. Ga naar de huisarts en bespreek het met hem/haar
Reageren