- Anoniem30 november 2013 om 15:13
Bij mijn geboorte zijn stukjes schedelnaden te vroeg gesloten. Hier is toentertijd niets aan gedaan (en niet door iedereen gezien). Het werd zichtbaarder naarmate ik ouder werd vind ik. Mijn schedelvorm is mild afwijkend. Mijn achterhoofd zou naar mijn mening verder naar achteren horen (kan ook kloppen, aangezien die naden aan een deel vd achterkant van mijn hoofd te vroeg gesloten zijn). Als gevolg hiervan is de zijkant(ter hoogte van oren en ogen) wat meer naar buiten gekomenen is de bovenkant van mijn hoofd (vooral aan achterkant) wat meer omhoog gekomen (er ligt een soort van lichte harde brug op, net achter een put op mijn achterhoofd en wat lichte putten aan de zijkanten van die brug). Van het vooraanzicht, lijkt mijn hoofd een beetje op een ei in plaats van een omgekeerd ei (Zo zijn er nog wat van zulk soort afwijkinkjes. Het geheel geeft naar mijn mening een ander soort uitstraling dan mijn identiteit is.
Sorry voor de uitgebreide beschrijving.
Bestaan er mogelijkheden om hier wat aan te doen?
Het is geen ijdelheid, want als mijn haar op een manier zat dat je het amper zag(als het zo zat, dat het haar een soort van achterhoofd van haar maakt en voldoende aan de zijkanten zat, waardoor het een omgekeerd ei uiterlijk heeft), dan voelde ik me wel oke over mijn hoofd (en dan zit er geen middeltje of iets in het haar of op het hoofd. Gewoon naturel). Dan voelt het alsof mijn identiteit wel te zien is. Nu ik kalende ben, wordt dit steeds lastiger.
Benieuwd naar een reactie.
3 reactiesReagerenTandor130 november 2013 om 18:20Als er voor de rest geen klachten zijn, zal er niets aan gedaan worden. Ik weet ook niet zeker of een cosmetische reconstructie mogelijk is omdat een dergelijke operatie nogal wat risico´s heeft.
ReagerenAnoniem1 december 2013 om 11:30Dank u voor de reactie.
Qua klachten ervaar ik druk op het hoofd en koppijn (maar niet op ondraaglijk niveau 24/7).
Mijn ogen zijn niet in goede conditie maar ik weet niet of deze klachten gerelateerd zijn aan de milde schedelafwijking.Zouden ze aan opvulling van delen onder de huid kunnen doen? Dan hoeft de schedel zelf niet veranderd te worden.
Reageren
En in geval van ja, wordt zoiets vergoed denkt u?Tandor11 december 2013 om 18:01Dat is een vraag waarop ik helaas geen antwoord kan geven. Je zou naar de huisarts kunnen gaan en dit bespreken. Hij/zij kan je doorverwijzen naar chirurgie voor een verder onderzoek.
Reageren