Zoeken Vraag het forum

schokken in nek/hoofd bij het in slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo
    Ik heb een probleem met in slaap vallen.
    Als ik zegmaar net in slaap val krijg ik stroom?schokken in mn nek en trekt door naar mn hoofd. Soms heftiger soms valt het mee. Nu had ik hier al 6 maanden geen last meer van en vannacht had ik het ineens weer.
    Het is begonnen toen ik 1x bijna om het leven kwam met xtc. Ik was inprincipe dood ze hebben me wakkergeschrokken met een ijskoude douche.
    Ik heb maar een aantal nachten die schokken gehad, nu keert het spontaan terug. Zit nu na een slapeloze nacht met erge hoofdpijn achter-onderin mn hoofd.

Nu heb ik nog een vraag want als ik net slaap ben ik er bewust van dat ik slaap kan nadenken alles maar kan me niet bewegen. Ik kan daar zelf uitkomen door heel hard proberen mn ogen open te doen klinkt raar maar meestal werkt het of te denken dit kan niet want ik slaap ik hoor me te kunnen bewegen. En dan schrik ik wakker.
    Zou dit iets met nachtmerries in vervand kunnen staan? Ik had vroeger nu soms nog erge nachtmerries traumatische gebeurtenissen, demonen of boven je lichaam uitstijgen in je slaap dat je je zelf ziet liggen in bed. Te realistisch ervaar ik het. Daarom is er nog een nadeel viel ik vanacht ondanks de schokken wel 3x in slaap schrik ik meteen weer wakker door die nachtmerrie’s.
    Ik droom de laatste tijd alleen nog over hele vage dingen of gebeurtenissen.
    Ik zou heel graag willen weten wat ik hieraan kan veranderen en waarom en hoe ik hier last van kan hebben.
    Misschien mensen die dit ook herkennen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Het is begonnen toen ik 1x bijna om het leven kwam met xtc. Ik was inprincipe dood ze hebben me wakkergeschrokken met een ijskoude douche.[/quote]
    Als je in principe dood was, wordt je niet wakker van een ijskoude douche. Zoiets kan alleen maar in films.
    Overmatig drugsgebruik en overdoses kunnen beschadigingen in de hersenen veroorzaken maar ook tot waanbeelden leiden.

Hoe oud ben je?
    Gebruik je medicijnen alcohol of drugs?
    Wat doe je zoals de laatste 2 uur voordat je gaat slapen?

Reageren
Reageer op: schokken in nek/hoofd bij het in slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.