Zoeken Vraag het forum

Kou in het hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal.

Sinds een aantal weken heb ik wat klachten waar de huisarts ook niet direct een antwoord op heeft. Ik ben 23 jaar.

Al een aantal weken loop ik met een soort van grieperig gevoel op mijn voorhoofd. Echter is de temperatuur gewoon goed al lijkt het dat het in mijn hoofd koud aanvoelt. Vooral bij mijn voorhoofd. Daarnaast heb ik de hele dag vermoeide slaapogen. Aslof ik maar niet wakker kan worden. Ik loop veel te staren en droom vaak weg. Mijn nachten zijn wél goed en slaap minstens 8 uur per nacht.
    Daarnaast heb ik eigenlijk ook wel wat irritatie in mijn borst en dat af en toe mijn hart overslaat.
    Is dit een soort vorm van hyperventilatie als dit de hele dat zo doorgaat?

Bloeddruk is goed en bloed laatst ook laten prikken, dit is ook allemaal in orde.

Iemand hier ervaring mee?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

**Zelfde persoon**

Zou kunnen ja. Ik heb géén last van slapeloosheid. Ik slaap juist goed en kan de hele dag wel door blijven slapen. Misschien komt het ook door de Valdispert.

/Mark

Reageren
    John (moderator)

Bij hyperventilatie hoef je niet perse last te hebben van slapeloosheid.
    Wel de vermoeidheid. Dat kan komen omdat je weliswaar slaapt maar niet uitrust.

Ga terug naar de huisarts en bespreek dit met je huisarts.

Reageren
    Renee Frankhuizen

Ik heb daar ook al jaren last van. Een koud hoofd, slapen voorhoofd en kruin. Vooral ’s avonds. Ik doe dan een muts op tot het warmer is. Net alsof mijn energie verdwijnt? Ik altijd ondertemperTuur, heeft dat er mee te maken?

Reageren
    John (moderator)

En wat is dan ondertemperatuur?

Reageren
    Sanne

Ben jij hier al voor bij de dokter geweest?

Reageren
    Pascale

heb ik ook, draag overdag ook een muts tegen de koud, maar kan je helaas geen advies geven, misschien toch bij je huisartst gaan!?
    sterkte verder, groetjes Pascale

Reageren
    Johan

Ik heb ook last van kou in mijn hoofd. Vooral achterhoofd tot in de nek. Het gaat af en toe verder tot mijn bovenarmen. Ik zweet daarbij heel veel en mijn lichaamstemperatuur zakt vaker tot zelfs 33,8 onder de linker oksel gemeten.
    Ik heb last van atriumfibrilleren en neem alleen bloedverdunnende medicijnen. Voorheen eliquis. Nu innohep

Reageren
    shurly

ik ben een vrouw van 58 jaar.sukkel al jaren met allerlei onverklaarbare klachten.steeds terugkomende slikklachten,klieren hals gaan opzetten.maag en darmpijn na het eten.raar in me hoofd alsof ik ga vallen.niet draaiduizelig.raak verward in me hoofd,laat dingen uit handen vallen.steeds terugkomend koud gevoel in me hoofd.ben vaste patient bij huisarts,veel onderzoeken maar steeds geen diagnose.ben surinaams hindoestaans.wel een ziekenhuisbacterie gevonden in mijn longslijmvlies,vaak bovenluchtweginfectie.soms bloed in sputum,altijd koorts gevoel maar geen koort,hitte aanvallen komen en gaan.nooit normale ontlasting.een hel mijn leven.

Reageren
    Brigitte pfann

Ik heb ook dagelijks last van hele koude hoofd
    Mijn dokter zegt dat ik stress moet vermijden
    Nou makkelijk gezegd
    Heb daar door steeds een muts op
    Dan is het een beetje dragelijker

Reageren
    Brigitte pfann

Ik heb ook dagelijks last van hele koude hoofd
    Mijn dokter zegt dat ik stress moet vermijden
    Nou makkelijk gezegd
    Heb daar door steeds een muts op
    Dan is het een beetje dragelijker

Reageren
Reageer op: Kou in het hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.