- Anoniem29 januari 2014 om 16:29
Mijn naam in Nicolle, ik ben 15 jaar, ik heb al ong. een jaar last van een knobbel in mijn hals. Al wat langer heb ik er 1 of 2 in mijn lies, maar die waren zo klein dat ik ze vergat. sinds kort heb ik er nu ook 1 in mijn oksel.
Degene in mijn hals is niet pijnlijk, soms heb ik er heel erg veel last van, echt pijnlijke steken. maar als ik er aan kom ofzo doet ie geen pijn. in mijn oksel is ie pijnlijker als ik er aan kom, maar om mijn keel maak ik me meer zorgen.
Ik heb ook al een paar maanden last van steken in mijn rechter borst, op een bepaalde plek voel ik dan best pijnlijke steken; ik voel ook een soort knobbel/verdikking op die plek, maar het lijkt een bot te zijn dus maak ik me daar ook geen zorgen om.
Toen ik ong. 6 maanden geleden naar de dokter ging om mijn keel, hebben ze een echografie gemaakt en bloed geprikt, en er was niks raars te zien. Een punctie hebben ze besloten niet te doen omdat de knobbel te klein en te verschuifbaar, maar nu is ie ook groter. Heeft/had iemand hier ook last van en weet diegene er meer over? ik zou het graag horen, omdat mijn moeder me niet meer naar de dokter wil nemen.
Liefs.4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 januari 2014 om 18:16Het zullen lymfeklieren zijn die opgezet zijn. Op zich is dat niet ernstig. Het kan komen als je bijvoorbeeld een infectie of een ontsteking hebt. Ook als je verkouden bent of griep hebt of hebt gehad.
Reageren
Overigens kun je ook zonder je moeder naar je huisarts. Je bent 15 jaar.Anoniem31 januari 2014 om 20:05zo’n onsteking gaat meestal na een paar weken, hooguit 2 maanden, wel weg, ik heb het dan al ong. een jaar.. volgens de dokter heb ik een chronische faryngitis (een soort chronische keelonsteking) maar ik weet niet goed of ik dat kan geloven, ze hebben namelijk alleen maar van die basic tests gedaan en daar kun je volgens mij niet veel in zien, drie verschillende doktoren hebben 3 verschillende conclusies getrokken bij dezelfde test, uiteindelijk zijn ze het over die faryngitis eens gekomen maar ik ben niet overtuigd.
Reageren
Ik lees op internet best veel verhalen waar ze uiteindelijk een bepaalde soort kanker blijken te hebben, ik denk niet dat ik kanker heb ofzo maar ik maak me toch wel zorgen dat het iets is wat mischien met de tijd erger wordt..
liefsJohn (moderator)
31 januari 2014 om 21:30Als je chronische faryngitis hebt is het niet raar dat je lymfeklieren opgezwollen zijn en blijven. Het is wel zaak dat de oorzaak van de chronische faryngitis wordt opgespoord.
Chronische faryngitis kan ontstaan door een constante besmetting vanuit een andere plaats in het lichaam. Bij mensen met een langdurige infectie, zoals een chronische bijholteontsteking of een langdurige infectie van het middenoor kan geïnfecteerde vloeistof in de keelholte terechtkomen en daar het weefsel irriteren.
Reageren
Een andere oorzaak voor de chronische vorm is een voortdurende irritatie van de keel, bijvoorbeeld door maagzuur, roken of alcohol of droge lucht.Anoniem26 februari 2014 om 15:34Ik heb verder geen besmetting gehad of één of andere infectie, wel rook en drik ik af en toe, maar dat is maar heel soms, hooguit 2 keer per maand, ik zal over een paar weken weer naar de dokter gaan en om een uitgebreidere onderzoeking vragen.
Reageren