Zoeken Vraag het forum

Linkerkant hoofd en vreselijke oorpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen…..ik hoop dat iemand mij raad kan geven ….want word hier radeloos van. Ik heb al een aantal weken vreselijke last van oorpijn……zo erg is die pijn, dat je er gek van word,….koud en warm van krijgt….tenen opkruld van de pijn etc. Daarnaast straalt die pijn uit naar de linkerbovenkant van mijn hoofd. Vreselijke pijn ook…..ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Zo is de. Pijn begonnen 7 weken geleden,…..sinds 2 weken straalt de pijn door naar mijn kaken en linker keelamandel….die nu heel gevoelig is ook met inademen van koude lucht. Ik ben al tig keren gewest bij de huisarts…..heb antibiotica gekregen voor m’n oorpijn, ze dachten misschien middenoorontsteking maar nee dat bleek het niet te zijn….. Ik ben ook doorverwezen naar de kno arts,….m’n oor was alleen wat ontstoken,…verder was mijn gehoor prima…..m’n neus ook…m’n keel ook niks ernstigs…en m’n kaken zagen er goed uit niks ontstoken ofzo. Hij heeft m’n bloeddruk toen opgemeten en de onderdruk was wel te hoog…..113 inplaats van 90 Max. Hij zei dat ik trug moest naar de huisarts….en die verwees me dan weer door naar de neuroloog. Slapen m’n beste mensen kan ik niet meer….zodra m’n hoofd op een kussen ligt begint gelijk die oorpijn en hoofdpijn direct op te spelen. Neem paracetamol ,…diclofenac…ibuprofen in af en toe maar niks verzacht het….. Kent iemand dit? Ik ben echt bekaf en ken geen rust…niks……groetjes…..

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Hou oud ben je?
    Gebruik je nog andere medicijnen?

[quote]m’n oor was alleen wat ontstoken[/quote]

Hoe is het daarmee?

Reageren
    Anoniem

Ikzelf ben bijna 35 jaar……linkeroor was alleen een beetje rood van binnen….rechteroor was prima.

Ps. bedankt voor reactie

Reageren
    Anoniem

Sorry vergeten te vermelden dat ik geen medicijnen verder gebruik of anticonceptie etc.

Reageren
    Tandor1

Het zou toch mogelijk zijn dat de ontsteking alsnog in je middenoor zit. Ik zou nogmaals terug gaan naar de huisarts.

Reageren
    Grace

Beste,

Ik heb nu dezelfde klachten. Hoofdpijn en pijn in het linker oor. Ik heb al 2 scan gemaakt alles ok. De huisarts zei dat mijn trommelvliezen naar binnen zijn (deze moeten eigen flexible op en neer gaan). Ook blijkt dat ik altijd een vochtig neus heb en daarvoor kreeg ik neusspray. Hij legde ook iets uit van de buis van eustatius, de neus en de hoofdpijn. Ik denk dat deze klachten te maken hebben met stress. Zoek het in de werk- of huis sfeer. Ga meer ontspannen. Tegen de pijn liever geen medicijnen meer maar eucalyptus olie. Aub niet in het oor zetten maar achter de oorschelp en drink veel water. Ook te gebruiken tegen hoofdpijn. Als shiling oil (chineze olie in een kl. fles) je bekend is, die help ook.

Beterschap, ik kijk uit naar het resultaat.

Reageren
    n.n.

De verschijnselen komen bekend voor alleen bij mij rechts inmiddels al 2,5 jaar huisarts verwees naar neuroloog daar ben ik nog geen 5 minuten binnen geweest en hij zei het is SUNCT daar kunnen we niets aan doen. (achteraf blijkt het geen sunct te zijn omdat ik daarvoor specifieke fenomenen mis).
    Goed omdat ik niet zo’n dokterloper ben en iik ook geen al te fijne huisarts had (ja nu wel gelukkig maar toen niet) ben ik ermee blijven lopen het werd steeds erger en erger nieuwe huisarts stuurde me naar andere neuroloog.
    Er is 2 x een MRI gemaakt waarop niets te zien dan een zwelling bij de pijnappelklier waarvoor hij me doordtuurde naar de endocrinoloog, die heeft een gezichtsveldonderzoek en een metopirontest laten doen (uitslag nog niet bekend) en me doorgestuurd naar het hypofysecentrum van een academisch ziekenhuis.
    Daarnaast sta ik onder jaarlijkse controle van de oogarts maar, ondanks dat aan dezelfde zijde als de pijn zit het oog veel slechter is willen (of kunnen) ze niet zoeken naar een mogelijke oorzaak (bv iets wat op de oogzenuw drukt).
    Ik (die normaal nog geen paracetamolletje slik) heb nu medicijnen op recept en niet de minste namelijk 3 x 2 indomethacine 25 mg per dag 1 x amplodipine 5 mg omdat mijn bloeddruk ook te hoog is mogelijk ook door de constante pijn 1 x Amitriptyline 10 mg (lage dosering antidepressivum wat mogelijk helpen gaat bij die vreselijke hoofdpijn) en dan natuurlijk om de maag te beschermen tegen al deze troep 1 x pantoprazol (maagbeschermer) 40 mg.
    Ondertussen wordt de pijn alleen maar erger en vaker en gaat zelfs tussendoor niet meer weg.
    Mijn oor gloeit en is warm en de pijn straalt uit naar de rechterbovenkaak.
    Geen van de voorgeschreven medicaties slaat aan. Ik ben doodmoe bij zelfs maar de geringste inspanning, mijn huishouden versloft, ik kan niet meer autorijden of boodschappen doen.
    Ik slaap bijna niet tenzij ik savonds voor de tv op de bank een beetje indommel maar zodra ik naar bed ga en ga liggen komt de pijn nog erger opzetten.
    Nog niet alle mogelijke uitslagen zijn bekend maar ik wordt hier bijna suïcidaal van zo erg is het.
    Hoelang ik over dit korte stukje heb gedaan? 47 minuten erg he?

Reageren
    Penny

Het kan een verstandkies zijn. Er loopt daar een zenus vanuit het oor langs. Ook ik heb vreselijke oorpijn, ga er mee naar een kno arts nu.

Reageren
Reageer op: Linkerkant hoofd en vreselijke oorpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.