Zoeken Vraag het forum

14 jaar hoofdpijnen en aanvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

wie kan mij helpen?
    Ik ben een meid van 26 die sinds haar 12e bijna iedere dag een zeurende/kloppende hoofdpijn heeft. vaak komt dit in de loop van de middag opzetten en verdwijnt pas wanneer ik naar bed ga. Het word vaak in de loop van de avond erger en word ik misselijk met soms braken. 3a4 keer in de week heb ik ook “aanvallen” dan word de hoofdpijn zo erg dat ik rond half 8 al in bed lig met een hoofd dat op ontploffen staat. Ik heb hierbij enorme bewegingsdrang in mijn benen.
    Ik ben al bij verschillende fysiotherapeuten, een manueeltherapeut, houdingstherapeut en neuroloog geweest.
    Ook heb ik iets van 6 verschillende huisartsen geraadpleegd en tig “dagboeken” bijgehouden en diëten gevolgd. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen.
    Volgens de huisartsen en neuroloog heb ik een combinatie van spanningshoofdpijn en migraine. Ik heb zelf het vermoeden van niet aangezien niets helpt en ik gewoon geluid en normaal licht kan verdragen.
    Wie kan mij helpen???

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten lijken inderdaad op een vorm van migraine.
    Geluid en licht gevoeligheid hoeft daarbij overigens niet altijd voor te komen.

Heb al eens medicijnen tegen migraine gekregen?
    Zoja welke?

Reageren
    Anoniem

Hoi dank je voor je reactie, ja ik heb van de neuroloog simvastatine gekregen en sandimogran.
    heeft geen van beide geholpen behalve dat ik er duizelingen bij kreeg…

Reageren
    John (moderator)

Er zijn natuurlijk veel meer migraine middelen beschikbaar. Soms is het helaas een kwestie van uitproberen om de juiste te vinden.
    De simvastatine begrijp ik niet zo goed. Dat is een cholesterolsyntheseremmer die wordt voorgeschreven bij een verhoogd (risico) cholesterol.
    Ze hebben tevens nogal wat bijwerkingen:
    spierpijn, maag/darmklachten, hoofdpijn, duizeligheid om er een paar te noemen.

Ga terug naar je huisarts en vraag om een ander migraine middel.

Reageren
    Anoniem

Is er al eens gekeken naar je ademhaling.
    Er zitten hulp ademhalingsspieren achter het schouderblad en aan de nek.
    Bij een hoge ademhaling span je deze spieren zo’n 15.000 tot 25.000 keer per dag aan voor je ademhaling. Dit leidt vaak ook tot hoofdpijn. Daarnaast kan bij een te snelle ademhaling de kleine bloedvaten zich gaan vernauwen.
    Ook dit kan hoofdpijn veroorzaken.
    Er is een test op internet. http://www.ademhalingstest.nl
    Je krijgt dan een goed beeld hoe je ademhaling bij jou zit.

Reageren
Reageer op: 14 jaar hoofdpijnen en aanvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.