- Anoniem3 september 2013 om 15:55
wie kan mij helpen?
Ik ben een meid van 26 die sinds haar 12e bijna iedere dag een zeurende/kloppende hoofdpijn heeft. vaak komt dit in de loop van de middag opzetten en verdwijnt pas wanneer ik naar bed ga. Het word vaak in de loop van de avond erger en word ik misselijk met soms braken. 3a4 keer in de week heb ik ook “aanvallen” dan word de hoofdpijn zo erg dat ik rond half 8 al in bed lig met een hoofd dat op ontploffen staat. Ik heb hierbij enorme bewegingsdrang in mijn benen.
Ik ben al bij verschillende fysiotherapeuten, een manueeltherapeut, houdingstherapeut en neuroloog geweest.
Ook heb ik iets van 6 verschillende huisartsen geraadpleegd en tig “dagboeken” bijgehouden en diëten gevolgd. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen.
Volgens de huisartsen en neuroloog heb ik een combinatie van spanningshoofdpijn en migraine. Ik heb zelf het vermoeden van niet aangezien niets helpt en ik gewoon geluid en normaal licht kan verdragen.
Wie kan mij helpen???4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 september 2013 om 20:43Je klachten lijken inderdaad op een vorm van migraine.
Geluid en licht gevoeligheid hoeft daarbij overigens niet altijd voor te komen.Heb al eens medicijnen tegen migraine gekregen?
Reageren
Zoja welke?Anoniem4 september 2013 om 09:16Hoi dank je voor je reactie, ja ik heb van de neuroloog simvastatine gekregen en sandimogran.
Reageren
heeft geen van beide geholpen behalve dat ik er duizelingen bij kreeg…John (moderator)
4 september 2013 om 18:08Er zijn natuurlijk veel meer migraine middelen beschikbaar. Soms is het helaas een kwestie van uitproberen om de juiste te vinden.
De simvastatine begrijp ik niet zo goed. Dat is een cholesterolsyntheseremmer die wordt voorgeschreven bij een verhoogd (risico) cholesterol.
Ze hebben tevens nogal wat bijwerkingen:
spierpijn, maag/darmklachten, hoofdpijn, duizeligheid om er een paar te noemen.Ga terug naar je huisarts en vraag om een ander migraine middel.
ReagerenAnoniem5 september 2013 om 11:16Is er al eens gekeken naar je ademhaling.
Reageren
Er zitten hulp ademhalingsspieren achter het schouderblad en aan de nek.
Bij een hoge ademhaling span je deze spieren zo’n 15.000 tot 25.000 keer per dag aan voor je ademhaling. Dit leidt vaak ook tot hoofdpijn. Daarnaast kan bij een te snelle ademhaling de kleine bloedvaten zich gaan vernauwen.
Ook dit kan hoofdpijn veroorzaken.
Er is een test op internet. http://www.ademhalingstest.nl
Je krijgt dan een goed beeld hoe je ademhaling bij jou zit.