- Meisje169 januari 2013 om 17:53
Hallo,
Ik ben een meisje van 16 jaar en heb al een jaar een tic,namelijk hoofdschudden. Dat komt omdat ik altijd erg nerveus ben. Ik denk elke seconde van de dag aan die probleem en dan word ik nerveus en ook bang omdat ik denk dat het weer zal gebeuren en inderdaad,mijn hoofd begint weer te schudden.Het zit gewoon in mijn hoofd.. Als ik niet nerveus ben dan heb ik dat niet echt of als ik daar niet aan denk dan gebeurt dat helemaal niet. Maar op school is dat lastig.. Hebben jullie tips om minder nerveus te zijn en hoe ik van die tic kan afkomen? Bedankt
5 reactiesReagerenQuote10 januari 2013 om 07:12Idool27 augustus 2017 om 11:32Ik heb precies het zelfde als jij maar weet ook niet hoe je er vanaf moet komen
ReagerenNerveussie30 september 2017 om 13:49Haj. Ik heb precies hetzelfde en al een paar jaar. Ik heb helaas geen antwoord hoe er zo 1-2-3 van af te komen. Ik kan wel met je delen dat ik het heel lastig vind, het is iets waar ik continu aan denk bij sociale contacten. Steeds masr de gedachte of iemand het zsl zien en schaamte. Alsof ik niet geaccepteerd zal worden als iemand het ziet ofzo. Het zou geloof ik wel fijn zijn om eens met anderen erover te praten die het ook hebben. Het gevoel dat ik de enige ben die weet hoe dit voelt, is heel eenzaam. Heb jij inmiddels al een trucje gevonden of een manier om ermee om te gaan?
ReagerenCatootje1 oktober 2017 om 02:38Iedereen heeft wel een plek waar de spanning naartoe gaat maar meestal zie je het niet, zoals dat bij iemand de maag in de knoop raakt. Zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en ontspanning kan schelen. Verder kunnen tekorten aan bepaalde stoffen een rol spelen, zoals magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. Dit soort stoffen ondersteunt het zenuwstelsel. De basis is natuurlijk goede voeding met zo min mogelijk suikers.
ReagerenEli11 maart 2019 om 21:39Ik had het zelfde maar is me gelukt om van af te komen. Ik nam even de tijd om na te denken en vroeg me zelf af..wat ik er mee bereik! Het is geen ziekte dus alles ligt in jou handen. Is later bij gekomen dis je kan er ook van af komen.
Reageren