- laura2616 november 2011 om 11:29
Hallo.
Bij mij is spontaan opgetrede chronische hoofdpijn geconstateerd.
(Onderzoeken hebben geen oorzaak aan kunnen tonen, en stress, migraine of clusterhoofdpijn is het niet)Ik heb er iedere dag last van, sommige dagen wat erger dan andere dagen.
Nu heeft een arts gesproken over de methode van Pfaffenrath. Dwz Tryptizol en Naproxen.
Wie heeft hier ervaring mee?Ik moet wel vertellen dat mijn maag en darmen zeer gevoelig zijn. Zo kan ik bv niet zomaar alle antibiotica slikken. Ben zeer snel “van de leg” met eten, dwz als ik niet in mijn ritme blijf van gezond eten, ben ik snel mijn eetlust kwijt.
Verder heb ik een tamelijk lage bloeddruk.Wie heeft, net als ik, ook last van plotseling opgekomen chronische hoofdpijn?
Wie is bekend met deze medicijnen?
En zijn er mensen die van deze hoofdpijn afgekomen zijn?
groetjes.
10 reactiesReagerenClas16 november 2011 om 12:05Dit is een zeer veel voorkomend probleem. En ik zou u als eerste en belangrijkste vraag willen stellen: hoe staat het in het algemeen met uw gezondheid, bijvoorbeeld uw gewicht, lichaamsbeweging, voeding, slaap, ontspanning, fysieke inspanningen en dergelijke. Heeft u al wel eens geprobeerd drie maanden lang echt goed gezond te gaan leven, met alle daarbij horende facetten zoals regelmatige wandelingen, gezonde maaltijden, en regelmatige bewustwording van alles wat er zich tussen uw oren afspeelt?
Reagerenlaura2616 november 2011 om 12:32Ja, dat is inderdaad wel belangrijk om te weten:
Ik ben 41 en weeg 64 kg. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen.
Verder woon ik op een boerderij, lekker in de natuur, tussen de koeien. In het bedrijf heb ik verder vrij weinig te doen. Als hobby heb ik dan ook kippen (eieren verkopen aan de deur) en 2 honden en 2 katten. Ik heb geen baan daarnaast.
Dus mijn dag kan ik aardig zelf in plannen. Het is echt heerlijk vrij wonen. “Wat vandaag niet af komt, doe ik morgen wel”.Ik vind zelf dat ik vrij gezond eet. Minimaal 6 keer in de week gewoon aardappelen, groente en vlees. Iedere dag een yakuultje en ik drink veel melk (geen koffie, thee, ik rook niet en drink geen alcohol).
Ik moet echter wel zeggen dat groente en fruit niet mijn favorieten zijn. Er zijn maar een stuk of 5 groentes die ik lust, anders eet ik komkommer bij mijn aardappels.
Verder drink ik hooguit 2 glaasjes cola per dag. ´s avonds drink ik water of een sapje.Die 7de dag eten we zoiets als patat, rijst, maccaroni, soep, lasagna.
Ik kan niet goed stil zitten. Ben de hele dag wel ergens mee bezig, maar niet gestresst. ´s avonds, als de kinderen op bed liggen, ga ik lekker borduren of tv kijken.
Ieder weekend loop ik met mijn oudste dochter ca. 6 km door het bos of het veld.
Hoewel ik dus, volgens mij, wel gezond leef, is het enige dat ik me af en toe zenuwachtig kan maken over het feit dat ik ziek kan worden. Zelfs als er veel mensen met griep in de buurt zijn, kan ik me behoorlijk druk maken. Ben namelijk zeer angstig voor braken.
Nu jullie een aardig beeld van me hebben, kunnen jullie misschien beter reageren.
ReagerenMC11 januari 2012 om 21:40Kan je je hoofdpijn nader omschrijven? Is de pijn 1 of 2 zijdig en kun je de plaats van de pijn aangeven.
Ik ben ook chronische hoofdpijnpatient geworden van de 1 op andere dag. Bij mij zit de pijn aan de rechterkant met een vervelende druk op mijn oog.
Reageren
Weet niet of dit herkenbaar is? Artsen kunnen bij mij na uitgebreide medische onderzoeken geen diagnose stellen..Laura12 januari 2012 om 06:04Mijn hoofdpijn zit aan de voorkant, boven mijn ogen boven mijn neus.Maar het ergste is het als ik moet bukken, persen of hoesten. Dan ontstaat er enorme druk in de gehele bovenkant van mijn hooft. Als ik nies voelt dat als een explosie in mijn hoofd. Na een uurtje is dat dan weer weggezakt.
Ben sinds gister begonnen met accupunctuur. Ben benieuwd of dit helpt.
ReagerenMC12 januari 2012 om 12:40Beste Laura,
Kan je wellicht specifieker aangeven welke onderzoeken er gedaan zijn,
Ik herken bij mijzelf de druk op bovenkant van de neus en boven de wenkbrauw maar dan meer eenzijdig. Tevens staat er een vervelende druk op mijn oog.
Reageren
Ervaar jij ook een zeurderige pijn in de nek, en dan met name bij de schedelrand?laura12 januari 2012 om 15:54Ik heb geen druk/pijn op mijn oog/ogen. Maar ik heb wel vaak een moe gevoel hoog in mijn nek. Vooral ´s avonds. Het enige wat dan helpt is gaan liggen met mijn hoofd op een kussen.
De onderzoeken die gedaad zijn, zijn de volgende:
Eerst foto´s laten maken van mijn holtes, daarna door een scan, maar er was niets te zien. Vervolgens een ECG (van die noppen op je hoofd), daarna bij de kno arts geweest. Die heeft met een camaraatje tot ver in mijn neus gekeken, maar alles was oke.
Daarna bij de orthopeed. Foto´s van mijn nek en rugwervels, niets was verschoven of beschadigd. Hij heeft mijn nek gekraakt en daarna heb ik 3 verschillende spierverslappers geprobeerd. (werd ik alleen maar onwel van, geen eetlus meer).
2 keer een sessie (van 6 keer) warmteterapie en massage van nek en schouders.
3 x bij de orthopeed geweest. Die raadde me aan om aan yoga te beginnen. Maar ik ben niet zo van dat zweverige gedoe, en mijn knieen konden het niet aan.
De tandarts konstateerde 2 ontstoken kiezen. Eerst wortelkanaalbehandeling, maar de ontsteking bleef. Toen beide een wortelspitsresectie, maar ten slotte toch beide kiezen laten trekken.
Nogmaals bij een andere kno arts geweest, die ook mijn oren heeft nagekeken.
En nu bij ik dus naar een andere orthopeed gegaan. Hij heeft nogmaals mijn nek gekraakt.
Maar niets heeft geholpen. Nu ben ik dus bezig met accupunctuur.
Als dit niet helpt, ben ik bang dat ik weer terug zal moeten naar de neuroloog. Het zal dan wel chronische hoofdpijn worden genoemd. En ik heb om raad gevraagd bij “spreekuur online”. Deze arts had het over een behandeling van pijnstillers met antidepressiva. Maar voor dat laatste ben ik een beetje (erg) huiverig.Nou, een heel verhaal, maar het duurt ook onderhand al langer dan een jaar.
Ik moet zeggen, de laatste tijn is het niet meer zo heftig, nu alleen nog met bukken en hoesten enzo.
ReagerenMC12 januari 2012 om 17:10Het is inderdaad een lange vervelende zoektocht. Ik ben inmiddels ook al 1,5 jaar bezig maar geen arts die iets concreets kan diagnostiseren.
Heb je meer last in bepaalde omgevingen? Ikzelf heb het met tocht en airco’s.
Reagerenlaura12 januari 2012 om 17:15Nee, ik kan nog geen verband liggen tussen iets en mijn hoofpijn. Wel merk ik als ik meer stress heb, dan heb ik wel meer last.
Maar het kan zo een paar weken best goed gaan, en dan in ene heb ik weer een paar slechtere dagen ertussen.
Heb jij ervaring met medicijnen?
ReagerenMC12 januari 2012 om 18:41Ik heb van alles geslikt; paracetamol, ibuprofen, advil, lyrica, naproxen, amitriptyline, verapamil, citalopram, oxazepam, diazepam en diverse antibiotica.
Geen van allen heeft geholpen dus ik begin er niet meer aan..
ReagerenBloem12 januari 2012 om 19:00Wat mij helpt is het volgende: wanneer ik met mijn wijsvinger hard duw in het ‘kuiltje’ net onderaan mijn schedel, dus aan de achterkant van mijn hoofd in het midden boven mijn hals, en dit een paar seconden ingeduwd houd en dan loslaat, dan voel ik de spanning en pijn uit mijn hoofd (en schouders) wegtrekken. De pijn en spanning lossen dan als het ware op en zijn dan ook echt verdwenen. Een vriendinnetje van mij heeft mij dit ooit eens geleerd en zij deed aan Reiki…
Misschien hebben jullie er iets aan?
Reageren