- Laura3 oktober 2011 om 10:39
Ik al 2 jaar dat mijn sleutelbeen (sc-gewricht) eruit schiet en dan meteen weer terug. Toen ben ik ook al naar de huisarts geweest en die verwees me door naar de orthopeed. 2 jaar terug deed het nog geen pijn en de orthopeed zei ook dat het niet erg was. Nu 2 jaar later schiet die er nog steeds een paar keer per dag eruit, maar nu doet het ook pijn. Ik kan maar heel kort een tas dragen of een zelfde beweging met mijn schouder maken. Bij mijn andere schouder schiet het sleutelbeen er niet uit, maar de schouder begint ook steeds vaker te irriteren en pijn te doen.
Wat kan ik het beste doen?
3 reactiesReagerenLars4 oktober 2011 om 13:35Ik weet niet wat het probleem is met uw sleutelbeen maar mocht het Acromio-claviculaire Dislocatie zijn kijk op http://www.henw.org/archief/printartikel/id4354-acromioclaviculaire-luxatie.html
ReagerenEdwin26 maart 2012 om 12:02Hallo Laura,
Zelf heb ik een jaar rondgelopen met dezelfde klacht.
Reageren
Bij mij was het als ik mijn arm naar boven strekte, hoger dan de schouder. Als ik mijn arm naar beneden deed “schoot” hij weer terug.
Bij mijn stak het rechter sleutelbeen dan naar voren. (SC)
Mij hebben ze begin dit jaar geopereerd in het St. Radboud in Nijmegen.Anoniem14 november 2013 om 20:19Hallo Edwin,
Reageren
hoe ben je hieraan geopereerd en welke arts heeft je geopereerd.
Ik heb nu namelijk mijn 3e luxatie in 6 maanden en hij is nu sinds 5 weken geluxeerd en gaat niet meer terug. en heb veel pijn.
Ik ben in behandeling in het Radboud en moet volgende week bij Dr. Holla komen en krijg ik de uitslag van de CT-scan.
Ben op zoek naar ervaringen en evt opties.
Gr Talitha