- Sheridan22 december 2010 om 16:58
Hallo
ik ben een meisje van 18 & heb al jaren last van aanhoudende hoofdpijn.
Ik ben al een aantal keer bij de dokter geweest maar hij kan mij niet echt zeggen wat er scheelt.
Ook de oogarts vindt niet wat het probleem is.
De dokter heeft me bij mijn laatste bezoek gezegd dat ik steeds last heb van migraine aanvallen…
Nu is mijn vraag, kan dit wel, dat ik bijna iedere dag last heb van een migraine aanval?
Dit leven met hoofdpijn is niet langer draaglijk dus ik hoop dat iemand mij kan helpen !!!Alvast bedankt
4 reactiesReagerenbrenda A22 december 2010 om 17:26nee, migraine komt in aanvallen, vind iedere dag wel wat veel.
is er nooit verder naar gekeken? hoeveel jaar heb je dit?oorzaken 1 voor 1 uitsluiten….. dus aktie ondernemen……
Reageren
1e chiropractor of manueel therapeut om te kijken of er nekwervels scheef staan.
2e kijken of er voedsel is dat het uitlokt. dus terug naar zo min mogelijk… liefst water en thee en dan iedere dag iets toevoegen. berucht voor hoofdpijn zijn b.v. wijn, kaas , chocolade.
3e naar een Klassiek Homeophaat.
sterkte, en laat de oplossing, als je die hebt gevonden hier eens horen.
groetjes, BrendaSheridan22 december 2010 om 18:06[b]brenda A schrijft:[/b]
[quote]nee, migraine komt in aanvallen, vind iedere dag wel wat veel.
is er nooit verder naar gekeken? hoeveel jaar heb je dit?oorzaken 1 voor 1 uitsluiten….. dus aktie ondernemen……
1e chiropractor of manueel therapeut om te kijken of er nekwervels scheef staan.
2e kijken of er voedsel is dat het uitlokt. dus terug naar zo min mogelijk… liefst water en thee en dan iedere dag iets toevoegen. berucht voor hoofdpijn zijn b.v. wijn, kaas , chocolade.
3e naar een Klassiek Homeophaat.
sterkte, en laat de oplossing, als je die hebt gevonden hier eens horen.
groetjes, Brenda[/quote]Heel erg bedankt voor je bericht, ik vreesde dat niemand op mijn bericht zou reageren…
Reageren
Hoeveel jaar heb ik al hoofdpijn? Ik had er al last van wanneer ik in het lager zat, al veel jaren terug dus…
Of er nekwervels scheef staan weet ik niet, mijn rug groeit wel een beetje in een S-vorm, maar dat zal er waarschijnlijk niets mee te maken hebben…
Ik hoop dat ik snel de oorzaak vind & ik laat het dan zeker weten!Fleur22 december 2010 om 21:07Als de rug in een S-vorm groeit, kan dat een scoliose zijn. Het is bekend dat [patiënten met een scoliose vaker last hebben van hoofdpijn. Dit lijkt in eerste instantie spanningshoofdpijn te zijn als gevolg van een onevenwichtige aanspanning van spieren in de schouders, hals en nek. Hiervoor zou de behandelend arts houdingstherapie kunne adviseren.
ReagerenAnoniem22 december 2010 om 21:10Scoliose is een zijdelingse verkromming van de rug (wervelkolom), waardoor een of twee bochten ontstaan. Het komt in meer of minder ernstige mate voor bij 4 op de 100 mensen. De wervelkolom draait soms ook om haar as (dan spreekt men van een torsie-scoliose) en veroorzaakt zo een bochel (gibbus).
De aandoening kan al bij de geboorte aanwezig zijn (congenitale scoliose) maar openbaart zich meestal pas vlak voor de puberteit. Sommige vormen ontstaan pas op latere leeftijd. De oorzaak van het ontstaan is in de meeste gevallen (nog) onbekend (idiopatische scoliose).
Scoliose kan gepaard gaan met: gekanteld bekken; niet even lange benen; aandoening van de tussenwervelschijven; zenuwknelling; hoofdpijn; uitstralende pijn naar de benen.
Behandelmogelijkheden van een scoliose zijn tijdens de groei het jarenlang dragen van een brace of gipscorset; in ernstige gevallen een operatie door een orthopedisch chirurg waarbij de rug wordt vastgezet; oefentherapie (fysio-, Cesar- of Mensendiecktherapie); chiropraxie.
Kijk ook op de website van de Vereniging van Scoliosepatiënten:
Reageren
http://www.scoliose.nl/