Zoeken Vraag het forum

Tinteling in linkeroor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tjokkie

Ik heb exact hetzelfde maar dan aan rechteroor ,ook na klachten met mijn kaakgewricht begonnen..

Bertje

Heb identiek zelfde
    Pijn in linker oor en rups gevoel
    Ik klem mijn kaken soms gedurende de dag
    Niet s’nachts
    Voel dat spieren kaken en de maseter
    Gespannen zijn
    Heb al dry needling gedaan om spanning spieren te verminderen… verlicht de pijn
    Heb met de rups gevoel ook warmtegevoel
    Duurt een paar minuten
    Wat denkt de moderator hiervan
    Zoveel klachten met zelfde symptomen
    Heb jij hierover advies?
    Bedankt voor medewerking bertje

Reageren
    John (moderator)

Ben je bij kaak fysio geweest?

Reageren
    bertje

ben bij kaakfysio geweest  en dry needling behandeling om triggerpunten te behandelen

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan eens een verwijzing voor de kaakchirurg

Reageren
    Chris.

Ik heb precies dezelfde klachten!

Reageren
    Chris

Klachten begonnen nadat ik een tijd lang kaakpijn had. Nu dus dat gevoel alsof er af en toe een rups in mijn oor zit. Hopelijk trekt het vanzelf weg. Er is mee te leven maar het is wel irritant af en toe.

Reageren
    Henk

Wat helpt is je mond zo ver mogelijk open te doen. Dan trekt het gevoel in je oor meteen weg. Het zal dus een zenuw zijn die via die kaak problemen geeft.

Reageren
    Deb

Bij mij kwam dit rare gevoel ook voor het eerst voor tijdens het autorijden. Zo gek. Waarom tijdens het autorijden?
    Ik link het toch met spanning en houding. Ik zit dan te denk ik toch ongemerkt gespannen..ook in de nek en schouders, mss zelfs ongemerkt de kaken wat strak.
    Ik heb het gevoel al een tijdje steeds vaker en ook in allebei de oren. Soms in de een, soms in de ander maar ook allebei tegelijk.
    Mijn gevoel zegt dat het toch te maken heeft met onderliggende soms ook onbewuste stress en daardoor met je l(vaak verkeerde ) lichaamshouding.
    Als ik ontspannen ben of afgeleid/druk dan merk ik het namelijk nooit.

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Dat helpt al een beetje 🙂
    Al hoop ik wel dat het weer een keer vrrdwijnt want het is een irritant gevoel

Reageren
    Janssen

Ik ga dus zoeken op internet omdat ik al weken het gevoel heb dat een beestje door mijn linkeroor kruipt…ben dus niet de enige.
    Ben al bij de huisarts geweest en ook de KNO arts. Mijn oor is schoon en droog. Heb ook het gevoel alsof er vocht uitloopt.
    Heb recentelijk longontsteking, keelontsteking en dubbele oorontsteking gehad. Op dit moment ook veel spanning en stress.
    Wellicht ligt hier de oorzaak van dit gevoel, maar hoe kom je er vanaf? Is gewoon super irritant. Ga in elk geval de tip van magneten maar eens proberen.

Reageren
    Xandra

Hier ook dezelfde klachten maar dan rechts. Vraag mij nu af of het gezien alle eerdere beschrijvingen niet iets met ons gebruik van mobiel en oortjes te maken heeft. Ik heb nooit eerder klachten gehad maar begon met wat druk in mijn oor nadat ik sinds een tijd een nieuwe baan heb en een headset gebruik. Opvallend is dat ik last heb van het oor waar ik niet de headset op mijn oor heb. Maar het oor waar ik last van heb, heb ik wel vaak een oortje in als ik een filmpje kijk of muziek luister.

Reageren
    Hasan

Ik heb deze klachten ook eerst pijn en dasb tintelingen. Dit gaat dan weer weg en komt weer terug. Dokter weet niet wat het is

Reageren
    Marena

Ik heb het zelfde…. Maar in mijn geval heb ik een logische verklaring bedacht. Ik klem mijn kaken enorm snachts, heb daar ook een knarsbeugel voor, die is na driekwart jaar al bijna helemaal kapot geknarst… Ik klem harder met mijn linker kant… Waar ik nu ook toevallig dat spinnetje in mijn oor voel. Dat is natuurlijk in verband met elkaar.
    Maar waarom knarsen mensen snachts hun tanden, omdat in de kaken de emotie: woede zit opgeslagen. Voor mij logisch want ik zit middenin een enorm transformatie proces, en sta op de wachtlijst voor therapie. Ik heb elke nacht nachtmerries over mijn jeugd, dus geen wonder dat er een enorme spanning op mijn kaken zit.
    Ik heb hier geen directe oplossing voor, maar voor wie dit leest: kijk eens of je ook knarst en of er nog onverwerkte emoties uit het verleden zijn.
    Ik weet bij mijzelf dat wanneer ik therapie heb gehad het voorbij zal gaan… Want emoties die niet verwerkt zijn, worden altijd in het lichaam opgeslagen en uitten zich in pijn of ” onverklaarbare ” kwaaltjes.
    Dus interessant om te googlen waar welke emotie gaat nestelen in je lichaam.
    Succes!

Reageren
    Viamir

Twee maanden lang al de klachten gehad die jullie hier beschrijven. Ik vermoedde al dat het een zenuw issue moest zijn en las hier ook meerdere keren “Nervus Trigeminus”. Ook de tip met een magneet onder het kussen geprobeerd en dat werkte goed. Maar niet goed genoeg om de klachten helemaal weg te nemen. Toen opgezocht welke Fysio kan helpen met deze klachten en deze gevonden:
    FysioXL Zaandam, Bergumermeer 26A, 1509 GC Zaandam
    Na èèn behandeling waren de klachten binnen een week verdwenen. Ze heeft verschillende zenuw locaties in mijn nek, achterhoofd en rug behandeld met diverse tools.
    Hopelijk hebben jullie er ook baat bij.

Reageren
Reageer op: Tinteling in linkeroor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.