- Anoniem25 april 2025 om 21:42
Hallo allemaal,
Sinds een week voel ik een bult in mijn nek. Het zit aan de achterkant, net onder mijn haargrens. Het voelt vrij oppervlakkig en het is vrij hard. De ene dag is het ook groter dan de andere dag.
Ik dacht eerst dat het een knoop in mijn spier of een triggerpoint was, maar het doet geen pijn als ik erop druk. Mijn manuele therapeut kon er ook niks mee. In sommige houdingen voel ik het wel trekken.
Ik kan komende week niet naar de huisarts, omdat ze met vakantie zijn. Echter maak ik me wel zorgen. Weet iemand wat het kan zijn?
Ik heb er geen foto van, omdat het van buitenaf niet zichtbaar is. Het is alleen voelbaar.
21 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2025 om 22:10Daar kan niemand je zo antwoord op geven. Je zult dus nog even moeten wachten of naar de vervangende huisars gaan
ReagerenAnoniem25 april 2025 om 22:49Helaas. Dan een specifiekere vraag, kan het een lymfeklier zijn, zitten die achterin de nek?
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2025 om 14:40Ik weei niet waar jij dat voelt dus kan ik ook niet zeggen of het een lymfeklier is. Maar er zitten ook ly,mfeklieren in de nek. Maar niet in het midden
ReagerenAnoniem26 april 2025 om 23:29Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar (helaas) zie je het vanaf buiten niet.
ReagerenBijlagen:
Anoniem26 april 2025 om 23:37Op voorgaande foto heb ik mijn vinger op de plek van de bult liggen. Als je er zacht overheen gaat, voelt het als een verdikking. Maar als je harder op duwt, voel je echt een heel hard bultje. Het voelt haast cilindervormig.
Volgens mijn manueel therapeut kon het nog heen en weer bewegen. Maar zelf krijg ik geen beweging in dat hele harde bultje.
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
27 april 2025 om 18:20Ik kan er aan de hand van de foto’s helaas niks over zeggen. Ga dus ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenAnoniem28 april 2025 om 14:19Helaas, wel bedankt voor de reactie
ReagerenFem28 mei 2025 om 22:15Beste ik heb het ook, helaas 3 weken wachten voor een echo.
Reageren
Ik hou je op de hoogteMisstammie29 mei 2025 om 11:55Ik heb dit exact hetzelfde en op exact dezelfde plek. Ook ik merk dat het de ene dag groter is dan de andere dag, en als ik mijn hoofd helemaal naar voren buig voelt het groter ofzo. Maar vastpakken lukt niet, en ik kan hem alleen wat mee laten bewegen met de spier. Bij mij zei de huisarts dat ik het los moet laten, dat het niks is. Maar goed, dat is niet makkelijk. Tegenwoordig hor je overal, die heeft kanker, nu Freek van Suzan, gelijk heb ik paniek.
ReagerenMorgann25 juni 2025 om 17:49Beste
Reageren
Ikzelf ervaar hetzelfde! Ben vandaag naar de sportmasseur gegaan en deze kon ook geen respons geven. Hebt u al verder informatie die me kan verder helpen?Anonimus8 juli 2025 om 06:54Ik heb dit vorige week ook bij mij ontdekt en maak mij er ook zorgen over. Is er bij een van jullie iets bekend wat het zou kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
8 juli 2025 om 14:19Waarom ga je er zelf niet mee naar de huisarts als je er toch bezorgd over bent?
ReagerenHan1 september 2025 om 01:31Beste,
Reageren
Sinds 2 dagen voel ik ook precies op dezelfde plek (alleen links) ook een bultje. Ik weet niet of ik er mee naar de huisarts moet, maar ik ben wel benieuwd wat er bij jullie is uitgekomen. Aangezien is laat heb van langdurende spanningshoofdpijn vermoed ik zelf dat het een triggerpoint is. Moet ik nog wachten om naar de huisarts te gaan of moet ik het zo snel mogelijk na laten kijken?Mies2 september 2025 om 23:52Weet je al wat het is?
Reageren
Ik heb precies het zelfde