Zoeken Vraag het forum

Harde knobbel in nek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rob

Rob, 25 jaar, geen klachten.

Sinds 2 weken voel ik een harde bult / knobbel onder mijn huid zitten aan de linkerzijde van mijn nek. De knobbel kan ik met 2 vingers vastpakken en het is beweegbaar (kan eraan trekken en als het ware een beetje bewegen). De knobbel doet absoluut geen pijn

Weet iemand wat dit kan zijn?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wellicht een lymfeklier. Blijf er zo veel mogelijk vanaf

Reageren
    Rob

Ik zit er inderdaad al bijna een hele week vrij vaak aan. Maar ik maak me vooral druk omdat het hard is. 5 weken geleden wel gevaccineerd dus ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben.

Advies om er al mee naar de HS te gaan of even afwachten en er af blijven?

Reageren
    John (moderator)

Rustig zitten laten. Het is van de vaccinatie. Een onschuldig verschijnsel. Maar blijf er wel vanaf! Anders raakt ze nog geïrriteerd.

Reageren
    Rob

Bedankt, ik zal ervoor zorgen dat ik er de komende tijd niet aan zit.

Voel overigens wel een trekkend gevoel in mijn nek. Ook een bijverschijnsel?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor

Reageren
    Rob

Mochten er mensen meelezen op dit topic.
    De afgelopen weken ben ik tweemaal bij de huisarts langsgeweest. De huisart gaf in beide gevallen aan dat de knobbel niet verdacht voelde. Ondanks dat het wel vrij hard was voelde het niet ”rubberachtig”. Om toch het een en ander uit te sluiten toch voor ze zekerheid een afspraak gemaakt voor een echo in het ziekenhuis.

Vandaag dus voor een echo naar het ziekenhuis gegaan en de radioloog gaf ook aan dat de lymfeklier, ondanks dat hij wel groter is, er niet kwaadaardig eruit ziet.

Reageren
    Alias

Is het een onderhuisde? Heb nu 5 weke na me vaccinatie eentje gevoeld ook op diezelfde plek hij is niet direct zichtbaar alleen als ik erop druk voel ik hem?

Reageren
    Alias

Mijne is ook aan de linkerzijde

Reageren
    Alias

Het kwam na de tweede pfizer vaccin

Reageren
    Rob

Het is inderdaad onderhuids maar wel mogelijk om met twee vingers vast te pakken

Reageren
    Alias

Klopt indd en doet het pijn bij drukken ?

Reageren
    Alias

Had je ook pfizer ?

Reageren
Reageer op: Harde knobbel in nek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.