Lymfeklier hals na vaccinatie

Sinds een paar dagen heb ik een voelbare harde  klier in mijn hals / boven mijn sleutelbeen. Ongeveer zo groot als een erwt. Afgelopen vrijdag ben ik gevaccineerd tegen Corona. Zou dit daar een gevolg van kunnen zijn? En zo ja, wanneer zou de klier dan weer moeten slinken?

Reageer

Dat zal inderdaad een reactie op de vaccinatie zijn. Ze kan wel een tijdje aanwezig blijven. Blijf er in ieder geval wel zoveel mogelijk van af

Reageer

Dankjewel. Zal ik doen!

Reageer

Hoi John

Bijna 2 weken later zit de klier er nog steeds en blijft even groot. Is dat normaal? Ik lees op Lareb dat vergrote klieren vaker voorkomen na vaccinatie maar dat deze bijwerking nog niet is gemeld bij vaccinatie met Janssen. Die heb ik gehad. Kan ik dan toch daar de vergrote klier van hebben? Mijn bovenarm heeft na de prik wel anderhalve week pijn gedaan en ben ook een paar dagen niet lekker geweest.

Reageer

Dat is vrij normaal. Dat kan ook nog wel wat langer duren. Belangrijk is dat je er vooral vanaf blijft

Reageer

Kan het ook zijn dat ie door er aan te voelen opgezet blijft / als het ware geactiveerd wordt?

Reageer

Ja, dat kan heel goed. Beter om daar ook vanaf te blijven

Reageer

Na hoe lang zou ik de klier moeten laten nakijken als ie niet weggaat? Omdat ie natuurlijk vlak boven mijn sleutelbeen zit, en je nooit zeker weet of de klier er niet al zat voor de vaccinatie. Hij wordt niet groter, is dat een goed teken?

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Daar hoef je niet naar te laten kijken. Die kan nog maanden aanwezig blijven. Belangrijker is dat je er vanaf blijft

Reageer

Ja dat probeer ik. Ik was alleen wat bezorgd over de locatie van de klier.
    Daar lees je niet veel positiefs over op internet.
    Als er tenminste geen reden voor is dat ie daar zit.
    Bedankt in elk geval voor je moeite om te reageren. Heel fijn!

Reageer
Reageer op: Lymfeklier hals na vaccinatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief