- Mel4 januari 2020 om 17:43
Hoi,
Een paar weken geleden heb ik keelpijn gehad. Ik ben toen gewoon naar school geweest (ik ben 14) maar die keelpijn ging na een week over en toen kreeg ik een droge hoest wat nu inmiddels een slijmhoest is geworden. Ergens rond die tijd (nu 3/4 weken geleden) voelde ik een gezwollen lymfeklier in mijn hals. Inmiddels zijn er veel kleine bobbeltjes verschenen in mijn nek (lymfeklieren?). Ik loop nu al een tijdje rond met die hoest en ook een lichte vermoeidheid. Een paar dagen geleden kreeg ik ook pijn in mijn linkerarm, vooral in de elleboog en schouder. Ook heb ik pijn in mijn knieën. Deze pijn voelt niet echt aan als spierpijn maar een soort groeipijn. Ik ben al gestopt met groeien dus vind ik dit een beetje raar. Ik denk nu dus dat ik misschien pfeiffer heb omdat ik me al zo lang zwak en ziekig voel. Maar ik twijfel want ik ken iemand die het heeft gehad en zij kon eigenlijk helemaal niks meer zo moe was ze. Ik ga vrijdag naar de huisarts voor bloedonderzoek en hopelijk wordt er dan iets duidelijk. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En had je toen pfeiffer of wat anders?
1 reactieReagerenanoniem4 januari 2020 om 18:48Hey!
Pfeiffer uit zich in elk lichaam op een andere manier. Ik ken mensen die amper moe waren maar ook mensen die inderdaad niets meer konden doen. Je lymfeklieren zwellen meestal op wanneer je een infectie hebt (griep, verkoudheid..). Het kan dus goed zijn dat je gewoon verkouden bent. Ze kunnen soms ook puur door stress opzwellen. Maar de kans bestaat ook dat je Pfeiffer hebt. Enkel een bloedonderzoek zal dit kunnen bevestigen. Maak een afspraak bij de dokter dus! En maak jezelf niet teveel zorgen, dat is nergens goed voor.
Groetjes!
Reageren