Zoeken Vraag het forum

druk in hoofd/misselijk als ik leun op achterhoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sterre2001

hoi,

ik heb al 2 weken last van iets wat ik niet kan plaatsen. Als ik leun op mijn achterhoofd (bijvoorbeeld tegen een kussen op de bank ofzo), of als ik lig met mijn achterhoofd op mijn kussen als ik ga slapen, krijg ik een hele erge druk in mijn hoofd. Ik word licht in het hoofd, misselijk en de druk is in hele hoofd aanwezig, vooral in het voorhoofd/achter ogen. De druk is ook aanwezig in mijn neus (misschien raar). Ik wordt op ten duur slap en tintelt (??) het ofzo in mijn hoofd voel ik mijn hartslag bonken in mijn hoofd en in mijn armen/handen. Het is heel irritant, want ik kan niet in slaap komen en ik heb geen concentratie voor het leren. Het is mijn examejaar dus moet goed mijn best doen. Op ten duur moet ik echt stoppen met leunen. De druk en misselijkheid en druk in hoofd gaat langzaam weg (meestal na uurtje) als ik met mijn hoofd nergens tegen aan leun. Dan als ik weer ergens tegen aan leun, begint het weer opnieuw. De druk is vooral het ergst als ik op mijn rechterachterhoofd lig en leun. Wat kan dit zijn?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het kan door spierspanning in je nekspieren worden veroorzaakt. Stress en spanningen en een verkeerde zithouding zouden dat kunnen veroorzaken

Reageren
Reageer op: druk in hoofd/misselijk als ik leun op achterhoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.