- Anoniem3 oktober 2018 om 20:41
Hallo,
Sinds een aantal weken heb ik, op en af, last van mijn keel. Het begon rechts met steken, daar kwam een stinkende geur bij die ik alleen rook, toen trok het naar de linkse kant en uiteindelijk trok het weg. Toch blijft het aan die kant soms wat opspelen, dan voelt het droog aan alss chuurpapier of alsof er iets zit.
Verder ben ik de laatste paar dagen heel moe en ook merkte ik op dat ik de laatste maanden een erg lichte menstruatie heb. Vroeger had ik juist altijd een hele heftige en lange maar sinds een jaar is dat veranderd.
Verder voel ik me d slaafste maanden snel paniekerig, bang of angstig.
Moet ik nu denken aan hyperthyreoïdie?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2018 om 00:31ik denk niet dat het met de schildklier te maken heeft, maar met stress/angst/spanningen
ReagerenCatootje4 oktober 2018 om 07:30Afwijkingen van het normale menstruatiepatroon, zoals een zware, langdurige menstruatie of juist een lichte, of bijvoorbeeld een afwijkende cyclus kan te maken hebben met zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie. Ontregelde hormonen kunnen ook werken op je emoties. Ze kunnen ook een rol spelen bij het ontstaan van schildklierproblemen maar dat betekent niet dat je dat ook hebt. Je kan eens wat opzoeken over oestrogeendominantie en insulineresistentie. Zelf let ik op mijn voedingspatroon en ik gebruik natuurlijke middelen voor mijn hormonen, waardoor ik ook rustiger ben. Wat je met je keel hebt zou ik niet weten.
ReagerenAnoniem4 oktober 2018 om 11:38hallo Catootje,
voornamelijk in het insulineresistentie verhaal herken ik me wel. Ik ben niet zwaar (weeg 54 kilo en ben 1.55m), nog jong (27 jaar) maar heb wel in mijn jeugd jarenlang veel te veel frisdrank en snoep gegeten.
Mij probeer de laatste maanden gezonder te leven en heb veel aan de tips over vette vis en wellicht berberine supplement?
ook heb ik de afgelopen vier jaar ontzettend veel en hard gewerkt en zowel in privé als werksituatie veel stress ervaren en daarbij enorm weinig beweging.
ik hoop dat ik het nog terug kan draaien door mijn levensstijl aan te pakken.
voornamelijk het feit dat ik juist weinig energie heb nu ik juist tijdelijk een paar maanden geen baan heb (sinds ik ben gestopt heb ik allemaal kwaaltjes) baart me zorgen. Ook gezien het feit dat mijn menstruatie qua bloedverlies het afgelopen jaar is verminderd (zonder gebruik vd pil). Of is dat niet iets geks?
Reageren