- Deedee3 maart 2018 om 07:51
Ik hoop hier wat inzichten te kunnen opdoen. Begin augustus 2017 kreeg ik pijnlijke halsklieren, keelpijn en gevoel dat ik ziek zou worden. Dat werd ik niet, pijn in klieren en keel bleef wel 4 weken. Daarna een paar weken nergens last van en toen kreeg ik weer keelpijn en pijnlijke klieren 2 weken lang. Toen was het weer een week over en begon het weer. Sinds begin december heb ik af en aan pijnlijke klieren in mijn hals. Vaak samen met keelpijn maar niet altijd. Soms een paar dagen geen last en dan begint het weer. Sinds januari voel ik soms ook klieren in mijn oksels en liezen. Ik heb in januari uitgebreid bloed laten prikken. Geen infectie o.i.d. Ook een halsecho laten maken, klieren waren niet vergroot. Huisarts heeft afgeraden verder onderzoek te doen maar heb toch aangedrongen op doorverwijs naar kno. Daar zit ik maandag. Vraag is of mensen dit herkennen als symptoom van een ziekte of aandoening? En het andere is: ik voel dus echt pijn in de klieren maar ze zijn volgens echo niet vergroot. Wat betekent dit? Want op internet lees ik dat klieren pas pijn doen als ze erg vergroot zijn.. bedankt voor het meedenken!
2 reactiesReagerenDeedee4 maart 2018 om 07:27Niemand?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2018 om 09:57Het zou door je amandelen veroorzaakt kunnen worden. Maar dat is dan iets waar de KNO-arts naar moet kijken.
Reageren