Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn na sporten in de avond

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JV

Op donderdagavond tennis ik van 20:45 tot 22:00. Al tijdens het sporten voelt het alsof de druk in mijn hoofd toeneemt en lijkt het alsof ik wat waziger zie. Ik zie dan als het ware mijn hartslag in mn ogen kloppen. Als ik thuis kom ga ik douchen en dan zit ik nog 1 a 1,5 uur in de woonkamer en kijk wat tv.

9 van de 10 keer wordt ik hierna rond een uur of 04:00 wakker met knallende hoofdpijn. Ik neem dan een pijnstiller (PPC / Saridon) maar ik kom daarna eigenlijk niet meer goed in slaap. Soms helot de pijnstiller en is het wat afgezwakt als ik om 06:30 mijn bed uit moet maar meestal is de hoofdpijn nog behoorlijk heftig.

Het gevolg is dat ik bijna altijd op vrijdag brak op mijn werk zit door het weinig slapen en de hoofdpijn. De hoofdpijn duurt meestal tot in de middag na het regelmatig bijnemen van pijnstillers.

Ik heb natuurlijk al gegoogled en al vanalles geprobeerd. Veel water drinken, niet zo veel drinken.. wat eten voor t slapen gaan, juist niets meer eten.. iets met zout eten, iets met eiwitten eten. Niets helpt.
    Ik heb geen idee waarom ik steevast wakker wordt met hoofdpijn na t sporten maar het is echt enorm vervelend. Huisarts weet t ook niet en ben ondertussen ook al bij een neuroloog geweest en een KNO arts. Er zijn al MRI’s gemaakt van mijn hoofd maar daar waren ook geen afwijkingen op te zien (gelukkig).

Ik zou zo graag willen weten waar dit vandaan komt en wat ik er aan kan doen. Het enige wat ik kan bedenken is een vorm van apneu. Mijn vrouw heeft wel eens gehoord dat ik ’s nachts stopte met adem halen en de dag dat ze dat vertelde had ik ook dezelfde hoofdpijn. Ik heb sowieso best vaak hoofdpijn maar dit is wel heel specifiek zo na t sporten.

Benieuwd of iemand dit ook heeft of had en weet wat er aan te doen is.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Vraag de huisarts om een slaaponderzoek. Apneu zou kunnen en wellicht dat het sporten, de inspanning daar invloed op heeft

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn na sporten in de avond
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.