Zoeken Vraag het forum

hoofdpijn bij sporten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

soms tijdens sporten krijg ik weleens (lichte) oppervlakkige hoofdpijn op de hoofdcontouren, waar kan het mee te maken hebben.. dat ineens de doorbloeding rond het hoofd meer op gang komt, moet ik meer drinken voor de sport of wat.. ik hoop dat je er wat tegen kunt doen..

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Kun je misschien even uitleggen wat je precies bedoeld met de hoofdcontouren?

Reageren
    Anoniem

dus boven op je hoofd gelokaliseerd, bedoel meer het schedeloppervlak en niet echt dieper (dus niet echt erge hoofdpijn) maar gewoon licht zeurende hoofdpijn rondom

Reageren
    John (moderator)

Zou ket kunnen zijn dat het je hoofdhuid is?
    Dat zou namelijk door transpireren kunnen komen

Reageren
    Anoniem

nee, maar het voelt wel alsof het rondom de hoofdhuid is (gevoel dat je normaal kan hebben bij een slechte doorbloeding van een lichaamsdeel, beetje pijn-achtig) maar dan niet alleen bij de huid maar wel oppervlakkig (dus de bovenkant van het hoofd) en het komt dichtbij aardige hoofdpijn, kan lastig zijn bij het sporten dus wat kan je ertegen doen/voorkomen als ik eerst zou weten wat het is

Reageren
    John (moderator)

Omdat de klachten nogal erg lokaal zijn, lijkt mij een doorbloedingssysteem niet zo voor de hand liggend. Je zou een verwijzing kunnen vragen aan de huisarts naar de neuroloog of de dermatoloog.
    Heb je verder geen klachten met je hoofdhuid? Roos of iets dergelijks? Gebruik je speciale shampoo’s of stylingsproducten?

Reageren
Reageer op: hoofdpijn bij sporten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.