- Anonieme14 november 2017 om 14:58
Hallo allen,
Ik zal (proberen) in het kort mijn verhaal te doen. Een maand of 2 geleden heb ik bij het kickboksen een lichte hersenschudding gehad. Vorig jaar een zware, maar dat terzijde. Bij de laatste was er niet heel veel aan de hand, een klein beetje geheugenverlies maar meer last van de nek. Wellicht ook een whiplash. De komende dagen veel last van me nek en hoofd.
Dokterswacht geweest direct erna. Weekje later bloedprikken, alles was in orde. Toch omdat ik me onzeker voelde omdat het de 2de keer was besloten om een MRI aan te vragen, voor eventuele schade of iets ergers omdat ik vaak hoofdpijn heb. Dat mocht, 2 weken later een MRI gehad. Moest een week wachten op de uitslag. Erachter gekomen dat ik ontzettend hypochondrisch ben aangelegd dus in die week ging er van ALLES door me hoofd. Kreeg extra hoofdpijn en nekklachten van de spanning, werd bijna gek. Uitslag = alles in orde. Dat was een enorme geruststelling, de nekklachten bleven aanhouden want de neuroloog zei na een stressvolle periode houdt dat even aan.
2,5 weken later op werk wat me nek aan het masseren, en opeens: voel ik een knobbel. Tussen de nekwervel en achterhoofd. Ik flipte bijna, want dit voelde nou niet als een bot of nekwervel. Ook geen plek van een lymfeklier. Direct naar huis gegaan om het te bespreken met me ouders, die zeiden het moet gewoon een nekwervel zijn. Gelijk naar de huisarts, die zei dat het hoogstwaarschijnlijk een nekwervel is, maar een vetbultje zou ook kunnen dus ik mag een echo maken.
Afgelopen zaterdag echo gemaakt, radioloog erbij. Zegt dat het moeilijk te zien is maar alles wijst erop dat het een vetbult (lipoom) is. Omdat het een onwaarschijnlijke plek is voor iets anders, hoef ik me geen zorgen te maken. Hij zegt dat je het nooit 100% kunt zeggen maar hij gaat daar wel vanuit. Hij zegt je hoeft er verder geen onderzoek naar te doen, hij gaat er niet vanuit dat het zal groeien of wat dan ook.
Ik ben zoals eerder gezegd behoorlijk hypochondrisch, dus ik vind eigenlijk dat dit niet 100% geruststellend was. Is een echo dusdanig betrouwbaar? En zouden jullie genoegen nemen met dit antwoord? Waar ik bang voor ben: een kwaadaardige tumor die door kan groeien in de rug/wervel/etc. Of naar de hersenen. Of zal ik doorvragen naar een eventuele punctie of iets dergelijks?
Alvast bedankt.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 november 2017 om 16:48Zoals reeds telefonisch besproken
ReagerenAnonieme14 november 2017 om 18:26Nogmaals hartelijk dank!
Reageren