- Ber4 september 2017 om 22:43
Hallo. Ik ben begin dec’16 hard met mijn hoofd geknald tegen de rand van het bed. Ik wilde mijn zoontje voeden en normaal doe ik het hoofdeinde altijd alvast omhoog, dit keer was ik dat vergeten, maar was in gedachten en liet me zo achterover vallen, heel hard met mijn hoofd (volgens de voetreflexmasseur dichtbij de hypofyse) tegen het hardboard aan het hoofdeinde van ons bed. Ik ben niet van de wereld geweest. 1 week erna kreeg ik op die plek hoofdpijn en is niet weggegaan. Huisarts gaf aan dat het de spieren waren. In behandeling van fysio, maar heeft weinig nut. Voetreflexmasseur heeft mij 2 maanden hoofdpijnvrij gemaakt en sinds juni heb ik weer last van hoofdpijn, inmiddels extreme hoofdpijn. Niet alleen op de plek van de botsing, maar ook boven op mijn hoofd, boven mijn oren of mijn slaap. Het bonkt door mijn hoofd heen. Paracetamol en ibuprofen helpen dan, maar probeer ik minimaal te gebruiken. Het voelt alsof ik precies net Mn hoofd gestoten heb tegen een balk. Mijn zicht is niet 100% (ik draag nachtlenzen sinds december, maar de opticien kan mijn sterkte niet 100% krijgen, ik zie met links een beetje wazig, het wordt geweten aan het feit dat ik borstvoeding gaf (nu sinds een maand niet meer, en het zicht wordt niet beter), de hoofdpijn kan niet door de sterkte komen, omdat ik een tijd lang naast nachtlenzen ook daglenzen heb gedragen zodat ik niet wazig zou zien. Geen idee of wazig zien er mee te maken heeft, daarom tussen haakjes). Ik vergeet niet meer dan dat ik tijdens de zwangerschap of na de bevalling deed. Voor de rest weinig klachten die gerelateerd kunnen zijn.
Moet ik hiermee naar de huisarts? Mijn huisarts wil vaak zelf de oplossing zoeken zonder door te verwijzen, waardoor ik bang ben dat hij me weg stuurt met een simpel naproxen-receptje.1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 september 2017 om 23:01De voetreflextherapeut, kan zich beter met voeten bezig houden. Die weet niet waar de hypofyse in het hoofd zit. Waar je je hoofd ook stoot: Â het is altijd even ver weg van de hypofyse en nooit dicht in de buurt. Ik hoop dat die beter is met de reflexzones en de meridianen.
Je moet in ieder geval teruggaan naar de huisarts en je niet met naproxen naar huis laten sturen. Wees wat assertiever tegen je huisarts en vraag een verwijzing voor verder onderzoek
Reageren