- Inneke14 maart 2017 om 21:33
Ik heb sinds enkele weken hoofdpijn, ijl, duizelig (vooral als ik mij hoofd beweeg) en een soort druk in mijn hoofd.
De pijn wisselt vaak van plaats; achteraan, bovenaan, links, rechts, voorhoofd. Vaak heb ik ook last van een soort brandende pijn achter mijn ogen. Dit is nooit achter beide ogen tegelijk maar wisselt ook steeds van oog. Soms voel ik ook een soort van daver in mijn hoofd.
Kan dit migraine zijn? Ik heb wel geen last van aura. Kan migraine zolang aanhouden?
Spanningshoofdpijn?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 maart 2017 om 21:40Spanningshoofdpijn zou goed kunnen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenInneke15 maart 2017 om 10:47Is het dan normaal dat ik een raar gevoel heb als ik mijn hoofd beweeg, als het door spanningshoofdpijn komt?
Ik heb schrik voor een hersentumor
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2017 om 11:03Ja, dat kan zeker. Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenCatootje16 maart 2017 om 09:04Hoofdpijn kan diverse oorzaken hebben. Zou bijvoorbeeld vanuit de nek kunnen komen als daar wat vast zit of de verkeerde spierspanning.
Ook je voeding kan een rol spelen. Een stabiele bloedsuikerspiegel is belangrijk voor je hele gezondheid. Beter snelle suikers vermijden en bij elk eetmoment ook eiwitten, vetten en vezels nemen. Schommelingen in de bloedsuikerspiegel kunnen ontregelingen geven in je neurotransmitters en hormonen, wat allerlei klachten kan geven.
Ook kunnen er tekorten spelen als magnesium, vitamine B en D, omega 3 en nog meer stoffen. Deze stoffen zijn belangrijk voor je zenuwstelsel.
Reageren