Zoeken Vraag het forum

Tinteling aan een kant van het gezicht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lola (22)

Ik heb al een tijdje last van, ik denk, de slagaders in mijn hals.
    Zo nu en dan gaat er een lichte pijnscheut doorheen. Ik heb me hier verder nooit echt zorgen om gemaakt omdat het altijd verschilde van kant.
    In eerste instantie dacht ik dat het een spier was die bekneld zat (ik sport heel veel), dus begon ik het te masseren in de hoop dat het over zou gaan. Totdat ik merkte de pijn bij de slagader vandaan kwam.
    Sinds gister is de rechter kant van mijn gezicht gaan tintelen. Als ik aan mijn nek zit wordt het erger.
    De tinteling loopt van mijn wang naar de zijkant en onderkant van mijn oog. Het voelt verdoofd is. Verder voelt het alsof er een draadje in mijn hals zit dat continu strakgetrokken wordt.
    Alle zenuwen en spieren doen gewoon nog hun werk. Het is verder ook niet echt pijnlijk maar vooral heel hinderlijk.

Dat er iets mis is met die slagader lijkt mij nogal onwaarschijnlijk. Het lijkt mij logischer dat de zenuw die er naast zit ook mee speelt. Maar ik vind het zo vreemd. Ik geen idee heb wat ik er mee aan moet.
    Wat denken jullie,
    Nog even aanzien, rust geven en kijken of het weg trekt?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is niet van de slagader maar eerder een zenuw  die dat veroorzaakt. Die kan bekneld zitten tussen spieren. Als je er last van blijft houden, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Lola (22)

Okee, dank u voor de snelle reactie! 🙂
    Hopelijk trekt het gewoon weer weg.

Reageren
Reageer op: Tinteling aan een kant van het gezicht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.