John (moderator)
3 maart 2017 om 13:12Nee, die hoeft niet ontstoken te zijn. Ze is wel opgezet. Als de huisarts iets ernstigs had vermoed, dan was je wel doorgestuurd.
–3 maart 2017 om 17:24juist omdat ik (als het groter wordt) weer terug moet komen ben ik bang dat het alsnog iets ernstigs kan zijn, snapt u?
kan ik met ijs oid de klier laten slinken?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2017 om 18:38Je moet vooral niets met de klier doen en er vanaf blijven. Als je te veel te vaak aan die klier zit te voelen groeit die vanzelf, raakt geïrriteerd of ontstoken.
Reageren–13 maart 2017 om 12:31De klier is nog steeds op dezelfde manier aanwezig..
Nu heb ik ook een vast gevoelloos kliertje ter grote van een jellybean aan de rechterkant van mn nek in de midden.
Mijn keel is af en aan een beetje gevoelig met slikken, echt pijn zou ik het niet noemen maar wel gevoelig.Ik zit er sterk aan te denken een pfeiffer zelftest te bestellen online. Aangezien mijn huisarts me keer op keer weer wegstuurt en ik ben daar klaar mee.
Hodgkin of non hodgkin spookt ook door mijn hoofd maar voel me verder wel goed geen hele opvallende klachten dus dat lijkt me sterk.
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2017 om 15:45Non hodgkin of hodgkin is zeker niet aan de orde. Er is niets om je druk over te maken. Je hebt verder geen last van de klieren. Klieren zijn een onschuldig verschijnsel. Je hebt nu last van je keel, dus niet zo raar dat er een klier opzet. Er zijn ook geen aanwijzingen voor Pfeiffer. Je hypochondrie speelt je parten.
Reageren–13 maart 2017 om 16:58bedankt Tandor.
ik heb respect voor je geduld met al die hypochondrische mensen zoals ik.
Je moet het maar kunnen haha.
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2017 om 17:08😉
Reageren–16 maart 2017 om 07:10wanneer zou ik wél aan hodgkin of non hodgkin moeten denken dan? Wat zijn de symptomen daarvan en wanneer moet ik me zorgen gaan maken?
Want de klieren lijken beiden niet weg te gaan en vraag me af waarom ik dan steeds die stomme blijvende klieren heb. En ze niet zoals het hoort na een tijdje weggaan. Verder geen pijn of last van maar vraag het me wel zwaar af.
Maandag afspraak voor hypochondrie!
Reageren–16 maart 2017 om 07:10of een andere vorm van kanker o.i.d.
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2017 om 09:37Er is helemaal geen reden om aan hodgkin of non-Hodgkin te denken.
Klieren kunnen weken tot maanden aanwezig zijn voordat ze weggaan. En zolang er voortdurend aan zit te voelen en te doen,gaan ze zeker niet weg.
Reageren–31 maart 2017 om 22:47in mijn hals zitten nu meerdere pijnloze harde opgezette lymfeklieren..de oude klieren ook nog steeds aanwezig.
Moet ik hier of is dit nogsteeds een normaal verschijnsel?
en vind u het vervelend als ik af en toe een vraag stel bij ongerustheid over dit of dat?
fijn weekend alvast
Reageren–31 maart 2017 om 22:52moet ik hier iets mee?* moest er staan
ReagerenJohn (moderator)
31 maart 2017 om 23:10Je mag rustig vragen stellen. Dat is zeker niet vervelend.
Zoals ik eerder al schreef zijn lymfeklieren verder niets om je zorgen over te maken, zolang daar geen andere klachten ontstaan die daarmee verband kunnen houden.
Als je er ongerust over blijft, kun je natuurlijk naar de huisarts gaan. Wat echter nog veel belangrijker is, is dat je van de klieren afblijft en er niet voortdurend aan zit te voelen. Zo veroorzaak je dus zelf alleen maar problemen
Reageren–1 april 2017 om 06:01en wat zouden die andere klachten dan kunnen zijn? Dat weet ik namelijk niet.
Heb er laatst een paar dagen niet aangezeten maar lijkt weinig te veranderen helaas.
Fijn dat ik vragen mag stellen ?
ReagerenJohn (moderator)
1 april 2017 om 10:59Het heeft geen zin om daar nu een lijstje van te geven. Dat zou voor jou alleen maar tot meer problemen leiden, omdat je je daar dan op gaat focussen en dadelijk denkt klachten te hebben die er niet zijn. Er is geen enkele reden om te denken dat er een ernstige ziekte zoals hodgkin aanwezig zou kunnen zijn.
Reageren