- Jose23 december 2016 om 18:43
Hoi!
Vanochtend ben ik bij de HA geweest om mijn klachten te bespreken. Ik heb nu voor de tweede keer achtereen net voordat ik ongesteld moet worden erg veel last van hoofdpijn. De HA heeft de diagnose ‘menstruele of hormonale migraine’ gegeven. Ik heb Sumatriptan voorgeschreven gekregen en dit 2x ingenomen vandaag want het werkte niet goed. (Dit kan, er zijn verschillende triptanen, wellicht werkt een ander beter)
Nu ben ik (menstruele) migraine gaan googlen en ik twijfel of dat het is. Mijn hoofdpijn zit sowieso niet aan 1 kant maar aan beide zijden en vooral vooraan. Ook ervaar ik de hele dag door een tintelend gevoel in mijn gezicht. Rondom mijn ogen, op mijn wangen. Ook mijn lippen af en toe. Het is een dof, tintelend soms brandend gevoel. De eerste keer dacht ik dus dat ik een voorhoofdsholteontsteking zou kregen maar dat was dus niet zo.
Kan het wel zijn dat deze symptomen ook met migraine te maken hebben?
Ik hoor graag jullie mening!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 december 2016 om 19:03Dat kan heel goed. En zeker omdat je het net voordat je menstrueert hebt, kunnen het heel goed hormoon gerelateerde klachten zijn.
Reageren