Zoeken Vraag het forum

Migraine ook als het beide zijden hoofd & tintelingen zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jose

Hoi!

Vanochtend ben ik bij de HA geweest om mijn klachten te bespreken. Ik heb nu voor de tweede keer achtereen net voordat ik ongesteld moet worden erg veel last van hoofdpijn. De HA heeft de diagnose ‘menstruele of hormonale migraine’ gegeven. Ik heb Sumatriptan voorgeschreven gekregen en dit 2x ingenomen vandaag want het werkte niet goed. (Dit kan, er zijn verschillende triptanen, wellicht werkt een ander beter)

Nu ben ik (menstruele) migraine gaan googlen en ik twijfel of dat het is. Mijn hoofdpijn zit sowieso niet aan 1 kant maar aan beide zijden en vooral vooraan. Ook ervaar ik de hele dag door een tintelend gevoel in mijn gezicht. Rondom mijn ogen, op mijn wangen. Ook mijn lippen af en toe. Het is een dof, tintelend soms brandend gevoel. De eerste keer dacht ik dus dat ik een voorhoofdsholteontsteking zou kregen maar dat was dus niet zo.

Kan het wel zijn dat deze symptomen ook met migraine te maken hebben?

Ik hoor graag jullie mening!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed. En zeker omdat je het net voordat je menstrueert hebt, kunnen het heel goed hormoon gerelateerde klachten zijn.

Reageren
Reageer op: Migraine ook als het beide zijden hoofd & tintelingen zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.