Zoeken Vraag het forum

Nekhernia C4-C7

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • francis

Dag,

en een man van 52 jaar, steeds kantoorwerk gedaan,
    al een 10 tal jaren heb ik last van nek, schouders en armen,
    de laatste 2 jaren heb ik al 2 keer een shockwave behandeling gehad voor kalk op de supraspinatuspees in de rechterschouder,
    maar pijn, mobility en krachtverlies blijft,
    oa niet kunnen zwemmen, kajak, huishouden, tuinonderhoud,burowerk, …
    Nu heeft de fysische arts een cervicale MRI gemaakt, deze heeft aangeduid dat er 3 hernia’s zijn op niveau C4-C7. Zoals steeds het geval is neemt een dokter een zeer beperkte tijd (10 min) per patient, en kom je aan zeer weinig info enz …
    De hernia’s bevinden zich links, uitstulping op de zenuwwortel.
    Mijn vraagjes :
    – hoe komt het dat ik links nooit pijn heb en vlot kan bewegen, enkel recht heb ik een grote beperking en pijn ?
    – kan de vanzelf hernia genezen of stabiliseren, wat kan ikzelf daar aan doen ?
    – ik ben een rug en zij slaper, mijn armen zijn vaak verdoofd ’s nacht, wat kan ik doen, welk type hoofdkussen, … ?
    – hoe kan ik voorkomen dat de hernia’s verslechteren ?

de arts heeft enkel gezegd dat het een degeneratieve toestand is, normaal voor mijn leeftijd, niets aan te doen, leren leven met beperking, als het erger wordt infiltratie en/of C4-C7 Anterior Cervical Discectomy with Fusion

dit heeft een inpak op onze levensstijl (pas 52 jaar) :

– kanotochten op rivieren en meren
    – eigen zwembad (dagelijkse zwemmer)
    – motorrijder BMW 1200cc (Alpen, …)
    – ski
    – fietsen
    – plan op zeilcursus te volgen

Iemand advies ?
    Alvast mijn dank

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat de klachten zich rechts bevinden, kan komen omdat de wervels rechts samengedrukt zijn waardoor de uitstulping naar links ontstaat.
    Heel vervelend om te zeggen, maar je zult je leefstijl toch iets moeten aanpassen…
    Je zou fysiotherapie kunnen doen om de ondersteunende spiergroepen optimaal te houden. Tegen de pijn zal er niet veel anders overblijven dan de voorgestelde behandelingen.
    Wat het hoofdkussen betreft: neem een kussen dat voor jou het meest comfortabel ligt. Maar niet te dik zodat de kolom zoveel mogelijk recht blijft

Reageren
Reageer op: Nekhernia C4-C7
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.