Zoeken Vraag het forum

Klachten …

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sorry maar dit wordt een lang verhaal:

Vroeger toen ik een jaar of 9 was begon ik klachten te krijgen.
    Elke morgen toen ik opstond had ik een soort draaierig gevoel in mijn hoofd/gevoel van op watten lopen/gevoel van een druk in mijn hoofd. Na de lunch was dat gevoel al voor een groot deel weg en ’s avonds had ik er geen last meer van. Diezelfde tijd begonnen ook allergieklachten, vaak verkouden en veel niesen. Naar de dokter en ziekenhuis geweest en er werd een allergie voor huisstofmijt + pollen vastgesteld waar ik medicatie voor kreeg. Vanaf toen werd dat draaierige gevoel met de jaaren geleidelijk minder en nu (29 jaar) heb ik er geen last meer van. Dus mijn conclusie was toen dat het aan de allergie gelegen moet hebben.

Nu de laatste 5 jaar merk ik dat ik iets onduidelijker ben gaan praten, ik moet meer moeite doen om me verstaanbaar te maken. Ik hakkel soms ook op bepaalde woorden, iets waar ik vroeger nooit last van had. Heb er wel meer last van als ik gespannen ben. Maar wat me nog het meeste stoort, soms ben ik aan het praten met iemand, de zin aan het opbouwen en dan kom ik opeens niet meer op een bepaald woord of uitdrukking en dan verzin ik maar iets anders om de zin te eindigen. Alsof ik me niet meer goed kan concentreren welke woorden ik moet gebruiken. Dat gebeurt steeds vaker en denk ik man je bent nog maar 29 en al zo vergeetachtig als iemand van 70 of zo. Die klachten toen ik 9 was heb ik niet meer, maar dat vage gevoel in mijn hoofd (gevoel van er niet helemaal bij te zijn) is eigenlijk nooit helemaal weggegaan. Toen ik jonger was was ik veel helderder in mijn hoofd volgens mij.

Dit klinkt allemaal erg misschien maar ik ben er gewend aan geraakt, maar toch heb ik steeds een gevoel van ‘er klopt iets niet’. Ben al meerdere keren naar de dokter geweest, alleen niet heel dit verhaal uitgelegd maar gezegd dat ik vaak moe ben, maar alle bloedresultaten waren gewoon goed. Soms denk ik aan de gekste dingen, heb ik geen hersentumor of zo? Maar je kan moeilijk naar de dokter gaan en vragen van maak eens een scan van mijn hoofd. Wat voor klachten je daar van kan hebben weet ik niet, maar ik heb alvast zelden hoofdpijn of koorts.

Wat denken jullie ervan of raden me aan?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je gaat naar de huisarts en ipv het verhaal te vertellen en alle klachten die je hebt te benoemen, zeg je alleen maar dat je moe bent.
    Verwacht je van de huisarts dat hij/zij je adequaat kan helpen als je geen enkele info geeft?
    Ga dus terug naar de huisarts en vertel eens het hele verhaal

Reageren
Reageer op: Klachten …
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.