- Anoniem6 april 2016 om 10:45
Hoi,
Dit is mijn verhaal. Afgelopen december ben ik met mijn knieschijf tegen een metalen staaf aangestoten, wat zoveel pijn deed dat ik er van flauw viel. Ik weet niet hoe ik gevallen ben, aangezien ik alleen was, maar mensen in de buurt zeiden wel dat ze een luide bonk hoorden en ik werd op mijn rug wakker. Aanvankelijk had ik weinig neurologische symptomen. Sinds toen is het eigenlijk begonnen. Ik merkte in het begin af en toe dat ik licht eventjes duizelig werd, ik een warm en benauwd gevoel kreeg. Deze lichte symptomen hielden aan tot in februari, toen het erger werd. De aanvallen werden zwaarder: soms werd ik duizelig, brak het zweet me uit, kreeg ik het erg benauwd en voelde in een druk in mijn oren. Ben daarvoor bij de dokter geweest net toen ik het benauwd had: ik had een zeer lage bloeddruk en het hartfilmpje liet extrasystolen zien. Na even liggen werd het steeds wel beter. Vorige maand (maart) bereikten de aanvallen een hoogtepunt en toen heb ik zelfs even getwijfeld om naar spoed te gaan. Maar zoals gezegd, na even liggen gaat het wel wat beter.
De dokter heeft toen wel een aantal bloedonderzoeken laten doen, waaronder Lyme, schildklier, uitgebreid hartonderzoek, CT scan zonder contrast, etc. Vitamine B en D waren wat laag (waar ik wat medicatie voor kreeg), maar voor de rest was er niets bijzonders te zien.
Sinds de medicatie voor de vitamine zijn de extrasystolen en aanvallen wel zo goed als weg (ik ben niet meer moeten gaan liggen om terug op orde te komen), maar het algemene zwakte- en ziektegevoel blijft wel. Sindsdien voel ik ook een vreemd gevoel in mijn hoofd achteraan, gaande van de bovenkant van de nek tot aan de onderkant van de schedel. Het is een dof gevoel, moeilijk om uit te leggen. Ik voel me vaak duizelig (niet 100% helder), over het algemeen een ziek/vermoeid gevoel, ik kreeg het snel warm en benauwd en ik voel me ook zwak. Er is soms een druk op mijn borst net onder de keel (geen pijn, maar precies of iemand er een band rond gespannen heeft) en de spieren in mijn armen en benen voelen sinds kort ook vreemd aan. Daarnaast voel ik ook dat ik vrij veel moet plassen en dat ik snel vol zit bij het eten. Nu donderdag ga ik naar de kinesist omdat mijn dokter denkt dat het whiplash-gerelateerd zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd denk ik stilletjes aan dat er wat meer aan de hand zou kunnen zijn…
Iemand ervaring met bovenstaande of enig idee wat het zou kunnen zijn? Iemand goede raad?
Alvast bedankt voor tijd en moeite
1 reactieReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 10:56Het zijn complexe klachten…..
Ik zie eerlijk gezegd niet meteen een link met een whiplash….doe eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest