ooruizen oorsuizen hoofdpijn piep zoem geluid

Hallo iedereen,

Ik ben een vrouw, 22 jaar.

Sinds 5 dagen geleden kreeg ik in mijn linker oor last van een zoemend geluid, of oorsuis geluid. Heel lichtjes is mijn oor ook dicht.
    In mijn rechter oor heb ik een hele kleine piep, is er bijna niet.

De ruis hoor ik meestal alleen als het heel stil is, als ik geluid hoor, hoor ik het niet zo.
    Dus vooral s'nachts is het wel vervelend.
    Ik heb eerder nooit een piep of zoem geluid gehad die langer duurde dan 5 minuten.
    Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik op een avond met lichte hoofdpijn naar bed ben geweest. Volgende dag had ik last van de ruis.

Ik heb de afgelopen tijd niet naar harde muziek geluisterd, wel zit ik veel achter mijn laptop. Vandaag had ik s'avonds een beetje last van hoofdpijn.

Mijn leefstijl is opzich wel normaal; gezond eten en genoeg drinken. Op dit moment ben ik op vakantie, ga wel even er uit soms, maar dan zit ik thuis achter mijn laptop.

Nogmaals, dit heb ik nooit eerder meegemaakt, niet langer dan 5 minuten ofzo.
    Ik maak me er niet ZO veel zorgen om, dus misschien is het gaan naar de dokter weer een beetje te overdreven. Maar toch zou ik willen weten hoe dit kan...

Reageer

Best eens langs de oorarts gaan en een gehoortest laten doen.

Ik heb zelf ook oorsuizen en bij mij is de oorzaak gehoorschade door jarenlange blootstelling aan lawaai, werk en hoofdtelefoon.

Ben je in het verleden veel blootgesteld geweest aan lawaai, of in het verleden naar luide festivals of discotheken geweest ?

Een andere reden kan zijn door medicijngebruik, veel medicijnen geven als bijwerking oorsuizen en sommige kunnen zelfs gehoorschade veroorzaken.

Nog een reden kan ook zijn door stress of een verkoudheid of griep.

Je hebt het nu nog maar 5 dagen en ik zou me er nog niet teveel zorgen over maken, er is een grote kans dat het vanzelf verdwijnt als je rustig blijft en niet panikeert.

Reageer

Hallo,
    Bedankt voor je antwoord.

Antwoord op jouw vraag: niks is echter van toepassing.
    Ik ben vrijwel nooit naar discotheek geweest, ik ga nooit uit. ik slik geen medicijnen.

Ik stress vrijwel nooit, op dit moment ben ik niet verkouden/heb geen griep.

Het is uit het niets omhoog gekomen en zou niet weten waar het door komt. Heeft hoofdpijn er niks mee te maken?

Reageer

mijn oorarts zei dat er wel 400 verschillende redenen kunnen zijn dat je oorzuizen krijgt dus het is moeilijk een juiste oorzaak te vinden.

hoofdpijn heeft er volgens mij niets mee te maken.

Gewoon langs de NKO arts gaan zo snel mogelijk, mogelijk is het gewoon een haartje dat tegen het trommelvlies drukt of wat taai oorsmeer dat de gehoorgang belemmert.

Het is waarschijnlijk iets onschuldigs en in de overgrote meerderheid van de gevallen gaat het ook spontaan weer over na enkele dagen.

Maar je moet wel langs de NKO arts gaan om alles uit te sluiten.

Succes.

Reageer
Reageer op: ooruizen oorsuizen hoofdpijn piep zoem geluid
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief