Zoeken Vraag het forum

Hersentumor?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw van 24

Hallo,

Het afgelopen half jaar heb ik veel (aanhoudende) hoofdpijn. De hoofdpijn zit links en ik ervaar een trekkend (pijnlijk) gevoel achter mijn linker oogkas. Ongeveer een paar maanden geleden is mijn linker ooglid lager gaan hangen dan mijn rechterooglid en mijn linker pupil is sinds een aantal maanden altijd groter dan mijn rechter pupil. Soms is het verschil tussen de oogpupillen groter dan andere keren. Ik ben hiermee naar de dokter geweest en een CO assistent heeft toen geconcludeerd dat het spanningshoofdpijn was (hier herken ik mij niet in overigens).

Vanochtend heb ik voor het eerst dubbelgezien in combinatie met misselijkheid. Deze klachten zijn in de loop van de ochtend weg gegaan. Mijn partner geeft aan een groot verschil in mijn geheugen te zien (ik ben erg vergeetachtig geworden). Kunnen deze klachten te maken hebben met een hersentumor of zou ik dan constant dubbelzien en hoofdpijn hebben etc? Want de klachten komen en gaan. Vanochtend had ik erg veel last van mijn zicht, maar 3 uur later kan dit weer verbeterd zijn.

Graag hoor ik of dit bij het ziektebeeld past. Ik ga liever niet naar de dokter namelijk, omdat ik me de vorige keer niet echt serieus genomen voelde. Vandaar dat ik hoop hier een antwoord te krijgen op mijn vragen. Ik zit er erg mee, vooral omdat ik een duidelijk verschil zie in mijn (cognitieve) vaardigheden (taalproblemen en woordherkenningen etc) en hoofdpijnklachten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Spanningshoofdpijn of migraine kunnen dit soort klachten ook veroorzaken. Maar dart is zo natuurlijk niet te beoordelen. Je zou toch terug moeten naar de huisarts. Vraag een verwijzing voor de neuroloog

Reageren
Reageer op: Hersentumor?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.