Zoeken Vraag het forum

Brandend gevoel hele lichaam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Hoezo krijg je kalmerende middelen? Heb je een angststoornis? Veel stress of spanningen?
    Of je daarmee naar een neuroloog zou moeten gaan moet je dus met je huisarts bespreken. Die moet je dan een verwijzing geven

Hopeloos

In februari kreeg ik ineens tintelingen in armen en benen. Daarna maagdarmkanaal aantal weken van slag en niet meer kunnen slapen. 10 kg afgevallen inmiddels. Zo misselijk geweest. Darmen weer rustig. Maar ernstige tintelingen. Armen/ benen/ linkerhelft gezicht en tong.
    Gastroscopie, coloncscopie, ct scan gehad. Bij cardioloog geweest ivm linker bundeltakblok. Ook bij endocrinoloog geweest. Nergens wat uitgekomen.
    Huisarts denkt stress. Maar voel me alleen gestresst omdat mijn hele lijf tintelt en in brand staat. Om te slapen heb ik zolpidem inmiddels. Slaap daar kort op. Nu ook Serotralin van huisarts gekregen maar nog niet gestart omdat ik denk dat t niet psychisch is. En er veel bijwerkingen zijn hiervan. Ben als ik geen klachten heb gewoon vrolijk.
    Wandel al weken iedere dag 4 km. Maar niks helpt.
    Herkent iemand dit? Ben hopeloos en uitgeput.

Reageren
    Hopeloos

Oh ja,en ook al af en toe oxazepam geprobeerd….zonder resultaat.

Reageren
    Hopeloos

En ook consult gehad van 2 minuten bij neuroloog, die mij even op tenen liet lopen en met pen onder mijn voeten wreef en daaruit concludeerde dat ik geen polyneuropathie heb. Maar was echt een waardeloos consult.

Reageren
    John (moderator)

IK kan zo natuurlijk ook niet vaststellen of het stress gerelateerde klachten zijn, maar soms hebben we stress maar ervaren het niet als zodanig. en zijn we ons daar niet van bewust. Regelmatig ergens bezorgd over zijn, werkdruk, prestatiedruk, onzekerheid over dingen of over onszelf, bepaalde angsten zijn allemaal dingen die toch stress veroorzaken. Soms vinden we dit soort dingen normaal, het hoort erbij, maar dat wil niet zeggen dat er een moment komt waarop we daar dan toch klachten van gaan krijgen.
    Laten we stress dus niet op voorhand uitsluiten. Als het stress gerelateerde klachten zouden zijn, dan is het mogelijk dat je ongemerkt hyperventileert. Dat zou veel klachten dan wel kunnen verklaren.
    Om te beginnen zou ik je dus willen vragen om onderstaande test te doen al is het maar om het te kunnen uitsluiten.

https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageren
    Hopeloos

Dank voor u reactie. Hyperventilatie is ook al getest.
    Het zijn ook geen tintelingen, meer brandend gevoel overal, Ook buikwand soms. En pijnlijke grote tenen met regelmaat. Lopen helpt dan.

Reageren
    Inez

Ja, hopeloos! Vandaag heb ik ook weer zo’n dag en voel me er niet lekker bij. Al jaren heb ik wisselend het brandende gevoel in mijn lijf. Dagen niet, en dan weer wel. Geen idee waardoor het komt. De huisarts ook niet.
    Stress speelt geen rol, ook al suggereren jullie dat. Maar wat wel? Jaren geleden is er een MRI van mijn hersens gemaakt, daar werd niets uit geconcludeerd. Wie weet de oplossing?

Reageren
    Emmanuel

Heb je ooit gehoord van dunne vezel neuropathie?

Reageren
    J

Veel van de klachten die ik lees herken ik.

Ik heb sinds augustus 2024 brandende pijn in mijn voeten en extreem uitgeput, daarnaast heb ik ook spiertrekkingen in mijn voeten en kuiten.

Ik ben hier in November 2024 voor de naar neuroloog geweest. De spiertrekkingen was niets bijzonder en zou veel vaker voorkomen. Een emg onderzoek gehad en daar was de uitkomst goed van. Ik heb daarnaast een sudoscan (zweetproductie) en Warmtedrempelonderzoek gehad, deze zaten beide binnen norm.

Nu breiden de laatste maanden mijn klachten uit, en heb ik ook enorme brandede kuiten en benen. Daarnaast heb ik hele droge ogen en mond en zweet ik veel. Ik heb nog volop kracht in mijn spieren, maar ben extreem moe.

Het vreemde is dat ik s nachts goed doorslaap en geen klachten lijk te hebben, mijn huid is ook niet gevoelig en ik kan prima kleding en een dekbed verdragen.

Ik ben de laatste weken best angstig voor dunne vezel neuropathie en twijfel ook of het warmtedrempelonderzoek wel op het juiste momenten is gedaan, 2 maanden naar de eerste klachten. Is er op dat moment wel een diagnose te stellen? ik lees namelijk dat Dunne vezel neuropathie lastig vast te stellen en is en mensen soms al lang klachten hebben voordat diagnose wordt gesteld.

Reageren
    Guus

Help mijn hele lichaam brand, t komt op als een opvlieger maar dan brand mijn huid op me benen, armen en gezicht mond alles lijkt te branden
    Weet iemand wat dit is, ik raak ervan in panielk.

Reageren
    Guus

Help mijn hele lichaam brand, t komt op als een opvlieger maar dan brand mijn huid op me benen, armen en gezicht mond alles lijkt te branden
    Weet iemand wat dit is, ik raak ervan in panielk.

Reageren
    Len

Hallo ik heb een vraag , ook ik heb een brandend gevoel over me lijf , vooral mn benen, gezicht ,
    Ik scoor hoog op de stres test dus ik doe al 2 mnd ademhalingsoefeningen, maar t blijft maar en ik word er niet vrolijker van. Ik slaap redelijk maar zodra ik wakker ben begint de ellende. Ik ben 64 en heb veel meegemaakt in t verleden, kan dat er nu uitkomen door deze klachten. Zijn er meer mensen die dit hebben, t brengt je namelijk in een viisieuze cirkel, soms word t minder maar dan ineens is t weer heel erg. Huisarts zegt stres
    Ik hoor graag of er lotgenoten zijn , dank alvast

Reageren
    Alias

Ik heb al een paar weken last van branden in mijn hele lichaam dokter zegt stress ik heb van alles gekregen door stress ook mijn gehoor is geen pretje dokter wil me nog niet doorsturen naar de neuroloog vindt het te vroeg hij zegt het is mijn schildklier die veel te hoog is

Reageren
    Van Bergen Francine

Heb steeds plots opwarming van een warm gevoel in m’n hoofd en m’n lichaam. Wat zou het kunnen zijn?

Reageren
    Isabelle

Beste Doktoren,
    Ik heb last van een gloeiend gevoel in mijn lichaam ook, misschien stress-gerelateerd of een allergieproblematiek heb ik ook. Ik heb verschillende jaren goed geweest met een EPD-vaccin.maar ik neem nu ook antihistaminica die wel helpen, mijn jeuk is verminderd wel.
    Ik vraag mij wel af of die rupatall de oorzaak is van mijn ontregeling. Ik ben ermee gestopt sinds gisteren en ik voel al een lichte verbetering.
    Nu heb ik wel nog schrik van mijn gloeiend lichaam, datt geeft een heel raar effect en dat geeft angsten. Ik neem nu wel veel lyrica tegen de angsten en gelukkig ben ik wel verbeterd daarmee. ik ben nog niet helemaal stabiel en daardoor maak ik mij heel veel zorgen over mijn gezondheid. Hopelijk word ik snel beter! Heeft er nog iemand dezelfde problemen met medicijnen en ziek voelen?
    Dankuwel en vele lieve groetjes

Reageren
Reageer op: Brandend gevoel hele lichaam
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.