- Anoniem4 augustus 2015 om 20:55
Als ik lach en ik kijk in de spiegel zie ik dat de rechterhelft van mijn gezicht minder emotie vertoont. Dus ook die lachspier staat minder ver naar boven dan de andere helft. Op internet lees ik over de ziekte van Bell, maar daar staat bij dat 1 mondhoek in rust naar beneden hangt, maar dat heb ik weer niet, mijn oogleden sluiten ook gewoon nog goed. Alleen als ik lach zie ik het.
Als ik op oudere foto’s kijk (van pakweg 10 jaar geleden) toen had ik dit nog niet. Ik hoop niet dat ik een TIA of iets gehad heb, want dan had ik toch wel meer klachten?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2015 om 21:08Als je een tia had gehad, had je er geen restverschijnselen aan over gehouden. Dat is namelijk het kenmerk van een tia.
Een gezicht is nooit symmetrisch…..er is bijna altijd verschil tussen links en rechts. Daarnaast kan het ook een aangeleerde manier van lachen zijn. Dat doe je dan onbewust. Maar van spierverlamming is zeker geen sprake. Dat zou heel andere klachten geven
ReagerenAnoniem5 augustus 2015 om 22:38Ik hoop het niet .. een tia.
Reageren
Ik ben nogal een teruggetrokken persoon, ik pieker veel en ben ook vaak nerveus.
Kan het ook iets psychisch zijn? Dat ik onbewust verkeerd ben gaan lachen, door spanningen of zo?John (moderator)
6 augustus 2015 om 08:00Dat zou in principe kunnen.
Reageren
Je kunt natuurlijk altijd even bij je huisarts langs gaan en er naar laten kijken.