Zoeken Vraag het forum

Vreemd gevoel arm/hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Maandag had ik naar de huisarts gebeld voor o.a. tintelingen rechts van mijn gezicht, warm oor en het gevoel alsof mijn rechterkant van mijn gezicht veel warmer was, af en toe vreemd branderig gevoel in rechterarm, en spiertrekkingen en af en toe wazig zien. Hier werd weinig mee gedaan omdat ik zo’n twee weken terug last had van paniekaanvallen, en moest later terugbellen, als het nog zo was. Hier belde ik gister weer over terug en kreeg de andere assistente aan de lijn, en er zou overlegd worden met de dokter. Ik ben even later teruggebeld en mocht even naar de dokterspost van het ziekenhuis. Hier kwam ik aan en werd aangesloten op een “hartlezer”, bloeddrukmeter, en zo’n vingerklipje. Ze dachten namelijk dat ik doorverwezen was voor hartklachten die ik eerder had, met paniekaanvallen, terwijl dit niet zo was. Ze zijn vrijwel niet ingegaan over bovenstaande klachten, en mocht weer naar huis. Mijn hartslag was wel hoog, was waarschijnlijk meer door de spanning, dat ik ineens naar de SEH moest, terwijl er de dag ervoor nog zo licht over werd gedaan door de andere assistente. Mijn zuurstof was wel goed, zo’n 98, de bloeddruk was wel hoog (155/? en later (163/?) de andere kon ikzelf niet zien, omdat er een venstertje in de weg zat, na de verschillende keren bloeddruk meten kwam steeds een piepje “??? te hoog”. Mocht later gewoon weer gaan zonder dat de klachten van tintelingen etc. besproken werden, wel een afspraak gekregen met een cardioloog voor over 3-4 weken voor (nog) een holter-onderzoek, en een echo.

Thuis ben ik ongeveer 9 uur inslaap gevallen, omdat ik erg moe was en nacht ervoor weinig had geslapen. Nu werd ik vannochtend half 7 wakker, met het gevoel alsof er een band om mijn nek zat, en aardig paniekerig. Even gezeten en het zakte langzaam weg.

Nu heb ik nog steeds dezelfde klachten die hierboven staan, niet constant meer, maar nog wel aanwezig, heb soms nog steeds het gevoel alsof ik “ineens in slaap val”, dit is vooral in de ochtend. Ook ben ik af en toe een beetje in de war, en lijkt wit soms een stuk donkerder, als ik iets lees op de computer, en er veel andere kleuren omheen staan. Heb ook eyefloaters/wazig zicht die komen en gaan, en merkte gisteren en nacht ervoor dat soms de ene pupil groter was dan de andere. Ook een raar gevoel in m’n neus, alsof ik op het punt sta een bloedneus te krijgen. Droge mond/tintelingen in m’n lippen waar niet tegenop te drinken is.

Nu heb ik dus net weer de huisarts gebeld, of dat er een miscommunicatie was tussen HA en SEH, en dat de klachten nog steeds wel aanwezig waren. Het was weer de assistente van maandag (die zei “Bel maar weer terug als de klachten zich blijven voordoen”). En ze zei “Dat denk je alleen maar, maar is niet echt zo.” en later kreeg ik weer van haar te horen “Bel later in de week maar weer terug als je het nog hebt.”, ik dacht eerst, nou ja, ik bel nu terug, zoals je maandag zei, maar ben er verder niet over doorgegaan, en heb opgehangen. Ik heb er eigenlijk vrij weinig paniek bij, behalve als ik op google zit te kijken, waar de slechtste verhalen bovenaan staan.

Nu wou ik vragen wat jullie denken, aangezien ikzelf en mijn moeder denken dat de assistente die ik maandag/vanochtend gesproken heb alles met een korreltje zout neemt, in vergelijking met de andere assistente die overlegt heeft met de huisarts.

Sorry voor mijn ontiechelijk lange verhaal, en alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt schijnbaar regelmatig paniekaanvallen. Je klachten doen mij dan ook denken aan hyperventilatie.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

kijk hier eens voor een overzicht van klachten bij hyperventilatie:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

dat je bloeddruk hoger was is op zich niet zo vreemd. Dat zullen ongetwijfeld spanningen zijn geweest. Hartproblemen zijn er niet vastgesteld, anders hadden ze je daar gehouden.

Reageren
    Anoniem

Ik heb de test meerdere keren gedaan, maar zie de testresultaten niet verschijnen op mijn mail. Klopt het dat de klachten in de ochtend/tegen de avond als je moe bent erger zijn/worden?

Reageren
    John (moderator)

Als je de mail niet krijgt gaat er iets mis. Dat is goed om te weten..zal daar naar laten kijken..wel heel vervelend….

Maar het kan inderdaad dat de klachten dan erger worden.

Reageren
    Anoniem

Ik heb gisteren eigenlijk nergens last van gehad behalve heel af en toe tintelingen in gezicht(rechts), maar merkte vandaag weer op dat ene pupil (links) soms groter is dan de ander (had ik eerder van de week ook, of andersom). Als ik dan even in het licht kijk of iets worden ze gewoon weer even groot, even later lijkt het weer even alsof ik wat minder zie, en is er weer verschil. Nu wil ik niet weer gelijk in paniek schieten etc. als eerder in de week, maar kon het toch niet laten om te googlen, en las wat op Wikipedia.

[quote=”Wikipedia”]It should be considered an emergency if a patient develops acute onset anisocoria. These cases may be due to brain mass lesions which cause oculomotor nerve palsy. Anisocoria in the presence of confusion, decreased mental status, severe headache, or other neurological symptoms can forewarn a neurosurgical emergency. This is because a hemorrhage, tumor or another intracranial mass can enlarge to a size where the third cranial nerve (CN III) is compressed, which results in uninhibited dilatation of the pupil on the same side as the lesion.[/quote]

Nu heb ik geen ernstige hoofdpijn (meer), maar denk ga het toch eens vragen. Vanochtend werd ikzelf gebeld door de huisarts om even langs te komen, maar hebben het er eigenlijk niet over gehad, omdat ik er geen last (meer) van had, of niet gemerkt heb in ieder geval.

Reageren
    John (moderator)

Ik vind dit wel erg ver gezocht !!!
    Ik denk dat je toch echt eens moet gaan stoppen met googlen. Je veroorzaakt zelf veel onrust op die manier.

Heb je nog een uitslag gekregen van de hyperventilatie test?
    De mailfunctie zou weer moeten werken….

Reageren
Reageer op: Vreemd gevoel arm/hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.