- Anoniem9 juni 2015 om 18:43
Halo lieve mensen, ik heb hulp nodig voor mijn beste vriendin. Zij heeft al in ieder geval een jaar een vreemd probleem (ze kan zich niet herinneren wanneer het begon).
Ze beschrijft het als “blockouts”, of paniekaanvallen maar zonder de paniek. Symptomen zijn: abnormaal koud of warm voelen (kan veranderlijk zijn), groot concentratieverlies, verwarring, soms ook geheugenproblemen, en verlies van controle van meeste lichaamsdelen, vaak lijken de meeste bewegingen niet meer mogelijk–ze voelt haar spieren dan ook heel erg aangespannen. Ze heeft het elke dag, soms 2x soms 15x, en vaak in namiddag en avond. Ze duren nooit meer dan 30 minuten en soms korter dan een minuut. Op school doet ze haar allerbest om te doen alsof er niets aan de hand is.
Deze “aanvallen” gaan vaak gepaard met een korte ijskoude rilling die door haar hele lichaam dringt, en soms plus een vreemd gevoel vanuit de hartstreek naar boven.
[b]Weet iemand hier wat van?[/b]
Ze is 16 en slank en ze dronk heel weinig, nu weer goed. Ze heeft sinds kleins af aan soms erge hoofdpijn. Haar ouders geven niet echt veel om haar problemen, want haar broertje is ongeneeselijk ziek. Ze is heel bang voor de dokter en weigert ook om daar naartoe te gaan.
Ze heeft trouwens onlangs haar hoofd twee keer gestoten en schijnt een hersenschudding te hebben aangezien ze nu meerdere keren per dag gedesorienteerd is en ook vaak (erge) hoofdpijn heeft. Ik hoop dat deze symptomen snel verdwijnen.
Ik maak me dus extra zorgen.Ik heb best veel research gedaan en dacht misschien aan “absence seizures” en hoop niet dat dit het is.
[b]Help Alstublieft.[/b]
2 reactiesReagerenAnoniem9 juni 2015 om 20:26Beste,
Het klinkt als dit verhaal zo serieus. Dat ik je toch adviseer zsm een arts naar te laten kijken.
Kan van alles zijn. Valt zo niets over te zeggen. Het kan zelfs zijn dat u vriendin de kwalen verzint omdat ze spanningen heeft in het thuisfront
Deze symptonen als ze daadwerkelijk plaatsvinden kunnen op verschillende serieuze ziekten van het zenuwstelsel duiden. Hyperventilatie lijkt het me niet. Het zou eventueel epilepsie kunnen zijn. Maar deze geeft vaak niet zo vaak aanvallen.Wat voor ziekte heeft het broertje van je vriendin?
Mvg..
ReagerenAnoniem9 juni 2015 om 20:33Dank voor uw reactie, haar broertje heeft scoliose en had verscheidene tumoren tijdens zijn nog jongere jaren (hij is 15 en ruim over zijn “hoogst geschatte leeftijd”)
Reageren
Ik probeer haar aan te sporen om naar een dokter te gaan alleen ze woon in Duitsland en ze wilt echt niet… ze zegt dat ze echt niet gaat. Ik vind het lastig