Zoeken Vraag het forum

Vijf maanden hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Sinds begin januari 2015 heb ik last van hoofdpijn. Het begon eigenlijk in mijn gezicht waardoor gedacht werd dat ik een holteontsteking had. Ik heb drie neussprays opgemaakt, maar dit verhielp de pijn niet. Doorverwezen naar de KNO, kreeg ik een CT-scan waarop te zien was dat alle holtes (gelukkig) helemaal schoon waren. Ik had dus helemaal geen holteontsteking.

Toen ben ik door de huisarts doorverwezen naar een neuroloog. Die deed allerlei testen die ik goed kon uitvoeren. Ik heb echter geen hoofdpijn dagboek oid moeten bijhouden, zoals velen dat wel moeten doen… Wel heb ik een CT-scan gehad en ook daarop was gelukkig niets te zien. Spanningshoofdpijn dus.. advies van de neuroloog was om eerst naar de fysio te gaan en als dat niet helpt een psycholoog te bezoeken.

De fysio bezocht ik al voor rugklachten, maar die gaf aan niks voor mij te kunnen doen, omdat de spanning in mijn nek/schouders allemaal wel mee vielen. Ik ga nu dus binnenkort naar de psycholoog, maar vraag me heel erg af hoe hij mij zou moeten helpen. De pijn is duidelijk aanwezig en wat zou de psycholoog dan voor mij kunnen doen?
    + ik vraag me af of spanningshoofdpijn wel zo lang kan duren? Ik heb al 5 maanden elke dag, de hele dag hoofdpijn gehad. Ik kan op 1 hand de pijnloze dagen tellen…

Heeft iemand hier ervaring mee?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Oh, de pijn zit trouwens in mijn voorhoofd en bovenop mijn hoofd. Mijn ogen heb ik al laten testen. Dat was allemaal goed.

Reageren
    John (moderator)

Als hoofdpijn het gevolg is van spanningen/stress kan dat natuurlijk wel. De psycholoog zou kunnen achterhalen wat dan de oorzaak is.

Reageren
Reageer op: Vijf maanden hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.