- Thea16 augustus 2024 om 18:40
Na 3 jaar met icepacks, de allerbeedste schoenen dragen, aangepaste zolen, en de injecties, ben ik maart aan beide voeten tegelijk geopereerd. Is me enorm meegevallen, voor het echte herstel moet je op een jaar rekenen is mij verteld. Helaas zijn bij één voet de klachten “terug”, ben nu 5 maanden verder en in september krijg ik eindelijk een echo om te kijken wat er aan de hand is.
Niet opereren was geen optie, maar nu is het ook niet tof. Een pijnlijk deel aan de bal van de voorvoet dicht bij/tussen de tenen is iets wat lang kan duren heb ik begrepen. Ook bij mij is dit nu nog het geval. Het is géén quick fix iig
Paola16 februari 2025 om 14:41Heb ik ook geprobeerd en dat werkt idd maar helaas slechts maar even/paar minuten want die oorstopper wordt al snel zo geplet dat het geen effect meer heeft (nagenoeg geen afstand meer tussen de beide tenen) en je dus de pijn weer terugkrijgt…dus dit is niet de oplossing!
Reageren
Misschien bestaan er ook stuggere oordoppen die niet zo snel vervormen/pletten? Maar die doen dan mogelijk pijn gezien hun hardheid?Jo18 maart 2025 om 21:38Ik zou graag willen weten waar en door wie jullie je hebben laten opereren. Ik wil naar een Bergman kliniek.
ReagerenSuus19 maart 2025 om 08:52@Jo
Ongeacht waar je naar toe gaat, vraag of de chirurg ervaring heeft met het verwijderen van een neuroom!
Reageren
Een vriendin van mij is bij een kliniek geweest die als orthopedische kliniek zeer goed bekend stond.
Maar helaas had de orthopeed nog nooit zo’n delicate operatie uitgevoerd en heeft ze daardoor blijvende klachten, die erger zijn dan de pijn die ze van het neuroom had, aan de operatie overgehouden.
Later hoorde ze in het ziekenhuis dat een dergelijke operatie daa door een plastisch chirurg of handchirurg wordt uitgevoerd en niet door een orthopeed die gewend is het “grove werk” te doen. Omdat in een voet peuteren iets anders is dan een gebroken bot repareren of een heup of knie vervangen.@Peter19 april 2025 om 21:56Ik ben op 16 april geopereerd aan mijn rechtervoet in de Annadal Kliniek in Maastricht aan Mortons Neuroom.
Reageren
Operatie viel ontzettend mee. Gelijk geen pijn meer in mijn rechteronderbeen die uitstraalde van mijn voet.
Alleen paracetamol de eerst 2 dagen voor de zekerheid.
Hou jullie op de hoogte over het verdere verloop.Gerdy18 november 2025 om 21:34Jaren last gehad van Mortons neuroom.
Alleen als ik op blote voeten liep of op teenslippers had ik geen last. 2 x bij de podotherapie zooltjes laten aanmeten maar zonder enig resultaat! Grotere ruimere schoenen geprobeerd maar ook zonder resultaat. Dus vorige week de knoop doorgehakt en een operatie laten doen.
Geen last of pijn gehad en ik mag alweer op geleide van pijn de voet gaan belasten. Het lijkt heel goed te gaan.Ik vraag me af wanneer ik weer serieus kan gaan wandelen.
ReagerenGerdy18 november 2025 om 21:34Jaren last gehad van Mortons neuroom.
Alleen als ik op blote voeten liep of op teenslippers had ik geen last. 2 x bij de podotherapie zooltjes laten aanmeten maar zonder enig resultaat! Grotere ruimere schoenen geprobeerd maar ook zonder resultaat. Dus vorige week de knoop doorgehakt en een operatie laten doen.
Geen last of pijn gehad en ik mag alweer op geleide van pijn de voet gaan belasten. Het lijkt heel goed te gaan.Ik vraag me af wanneer ik weer serieus kan gaan wandelen.
ReagerenGea16 december 2025 om 21:49Hoi
Reageren
Ik had ruim 3 jaar een mortons neuroom in mijn linkervoet.
Ik heb steunzolen die heel vaak zijn aangepast, dit mocht helaas niet baten en ben naar de huisarts gegaan.
Ik ben 3 weken geleden geopereerd en dat was de beste beslissing ooit, had ik veel eerder moeten doen.
Er was een flink neuroom te zien, deze is verwijderd.
Nu na 3 weken herstel kan ik weer lekker pijnvrij lopen en weer aan het werk ( werk in de zorg dus altijd op de been)
Herstel is per persoon verschillend maar bij mij pakt het heel goed uit.Marie18 augustus 2026 om 19:34Nou, ik vind dit een geweldige tip…
Reageren
Maar ik gebruik oropax wasbolletjes en die helpen gewèldig goed!!Marie18 augustus 2026 om 19:36Mijn vorige bericht is een reactie op de vondst van de man die een herrieschopper tussen zijn tenen vastplakte…
Reageren
Ik gebruik dus een oropax wasbolletje en de pijn verdween daarna!!