Zoeken Vraag het forum

Steken rondom de slaap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Besten,

De afgelopen maanden heb ik plotselinge steken rondom de slaap (zowel linker- als rechterkant, één van beide kanten, nooit beide kanten tegelijk).

Het zijn heftige steken wat vooral ‘s avonds gebeurt. Wanneer ik last heb van zo’n steek dan kan ik niet meer rustig blijven liggen en ben ik enorm spastisch aan het bewegen. Het is onmogelijk om dan rustig te blijven liggen.Opgevallen is me, dat het vooral gebeurt als ik de dag of dagen ervoor weinig slaap heb gehad. Eerder had ik hier nooit last van en daarnaast kan ik verder goed tegen weinig slaap.

De steken bevinden zich rondom de slaap of op dezelfde hoogte boven het oor.Ook heb ik af en toe last van steken op mijn borst – heeft niets te maken met mijn hart. Wellicht kan dit van invloed zijn. Daarnaast heb ik een verstandskies die doorkomt welke tegen mijn kaak aangroeit en sinds een week voor redelijk veel pijn zorgt, wellicht kan dit er ook mee te maken hebben?

Eergisteren had ik weer last van deze heftige steken dus gisteren ben ik vroeg op bed gegaan en heb goed geslapen. Vandaag heb ik sinds het opstaan al last van mijn linkerslaap; het voelt net alsof er een ader loopt welke te dik is. Constant voel ik die plek wat best pijnlijk aanvoelt.

Wellicht is er iemand die weet dat dit eventueel zou kunnen zijn. Mijn eigen huisarts weet dat namelijk niet.

Met vriendelijke groeten,
    Rick

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou inderdaad door je verstandskies kunnen komen. Het is mogelijk dat deze tegen een zenuw drukt en de klachten veroorzaakt. De tandarts zou je hier meer over kunnen vertellen

Reageren
    Anoniem

Beste,

Vandaag ben ik naar de tandarts geweest, maar ben niet over de klachten begonnen. Ik moet een afspraak maken in het ziekenhuis om drie verstandskiezen te laten trekken (ik dacht dat ik er nog maar ééntje had ^^,)

Zodra ik in het ziekenhuis ben zal ik over de stekende klachten bij mijn slaap beginnen, in de hoop dat ze me daar wél verder kunnen helpen.

Ook is me opgevallen dat als ik op de plek druk, dat het pijnlijk is en ook pijnlijk blijft.

Met vriendelijke groeten,
    Rick

Reageren
    John (moderator)

Dat het pijnlijk is en blijft als je er op drukt kan.

Even afwachten dus maar totdat je in het ziekenhuis bent.

Reageren
Reageer op: Steken rondom de slaap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.